Wednesday, February 25, 2015

Rezeki terpijak.

Kembali bersiaran.

1. No, i am not pregnant sobss. A week late, then my period macam paip bocor masa hari ke-4, kombo dengan senggugut yang teruk, dan migrain. Nice. Terasa macam anak dara sakitnya tu hahaha. Bukan rezeki lagi. Kami okay je, tamau pressure stress sana sini hik hik.

2. Aku tengah tunggu nak kena temuduga pencapaian prestasi ni. Rasanya mungkin tak bagus sangat, sebab ada hal dengan big bos. But apa pun, Allah is fair. Always. Mungkin aku pun ada culas sana sini. So whatever the result is, i'm okay with it hehe.

3. Harini dapat email, kenaikan gaji 13% berkuatkuasa bulan ni. Alhamdulillah. Bukan tu je, dia bagi tunggakan bulan satu jugak. Bolehlahhh buat beli tudung ke baju ke hehehe. Seronoknya esok gaji!

4. Abah said kalau aku habis belajar, abah belanja pergi melancong. Takutnya! Now lagi memuncaklah anxiety aku hahaha. Tapi aku memang nak habiskan. Cuma mojo dah takde. Tengok artikel dah tak bernafsu. But just imagine, gaji naik 13%, gaji master plak. Fuhhhhh bape banyak tudung and baju boleh beli? Hahaha.

5. Rumah makin naik harga. Tak mampu nak beli dah huhu. Sewa pun naik mencanak. Kesian pada rakyat jelata yang masih menyewa. Tahukah kalian, masalah sosial juga berpunca daripada rumah yang sempit? Rumah besar dah mahal. Rumah burung tingkat dua macam aku pun, sewa dah 600-700. Lokasi pinggir bandar kot. Kesian. Kerajaan selangor please do something.

6. Semalam tengok baki epf. Aku takde pencen. Sedih. Dan paling takut untuk masa depan. What if the money is not enough when i retire? I need to do something. Kena juga fikir ni. I don't want it to be too late.

Penat berfikir. Nak pergi bercutilah hahahaha.

2 comments:

  1. hoiiii asal aku tak naik 13% pun!! hahaha....

    aku pun xde pencen T_T

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha haritu bonus kau dapat lebih kan? kitorang takde kenaikan tahunan utk 2015, dia bagi terus 13%. tu aku kata rezeki terpijak sebab kalau kenaikan tahunan, alahai ciput sangat amount hahahahah.

      sedih wehh tengok epf. cemana ni qila. cemana nak melancong bila dah pencen eh eh hahahahaha.

      Delete