Wednesday, February 4, 2015

So glad that it's finally over.

How would you feel, to be called for an impromptu meeting at almost 5.30? Kompem sakit hati and rasa dreadful sangat nak pergi menghadap bos, kan? Nak-nak, kalau akan dibambu. Lagi rasa macam nak sawan hahahaha.

Thank god, those days are over for me. Sejak letak jawatan, hidup aku tenang. Adalah once in a while diorang jentik-jentik kacau aku, tapi aku anggap itu ala-ala jentik tahi hidung jelah. Sakit hati juga, tapi bila mama beauty kata, mungkin itu juga dugaan buat aku, aku terfikir betul jugak. Allah nak tengok sejauh mana aku ni nak sabar. Nak terus senyum atau tak. But towards the end, i should just smile because that drives them even crazier, which buat aku rasa macam nak senyum lagi hahaha.

Kadang bila hidup teruji, barulah rasa macam terisi sikit kehidupan kot. Barulah ada benda nak cerita pada anak-anak. Barulah ada pengalaman. Tak adalah hambar je cerita omaknya hahahaha. Lagipun, blessing in disguise la jugak ni. I could be in my room, isolated from others. Kurang sikit nak bercakap hal orang. Amalan tak banyak, dapat kurangkan pahala mengumpat pun dah cukup elok hehe. Eh tapi ni cerita kat sini cemana pulak. Haiyoo insaflahh haha.

Trip chiang mai memang seronok, walaupun kaki macam nak tercabut. I shopped more than i did in indon. Serius banyak benda yang rasa nak je membeli hahaha. Itu pun mujur ada rezeki lebih, abah bagi seratus dollar us. Dapatlah topup duit poket. Katanya bulan 5 ada trip phuket. Tak tahu lagi yang tu kami join ke tak. Berpeluh jugak nak cari duit belanja. Walaupun cuma duit poket je hahaha.

Mom is going to umrah next week. Aku jarang kirimkan doa pada orang ke mekah. But since this time it's my mother, taklah segan sangat. And i know she will always pray what is good for us.

Suddenly i feel like crying, thinking of what i want her to pray for me. Can you guess what would it be?

1 comment:

  1. Alhamdulillah dear.. happy for you..

    minta di permudahkan urusan kita semua didunia dan akhirat insyaAllah..
    Dikuatkan hati dan diri kita utk menghadapinya..

    ReplyDelete