Tuesday, April 5, 2016

Huarghh.

Tak boleh tidur sebab badan sakit-sakit, lepas tu asyik sesak nafas bila baring. Lepas tu cranky sebab mengantuk tapi tak dapat posisi yang sesuai dan selesa. Doktor kata memang ubatnya beranak je omg lama lagi niiii haha.

Semalam lepak dinner dengan abang ipar aku. Dapat perkhabaran one of our friends, membuyong macam aku jugak. Tapi dia one week ahead dari aku. Aku tahu dia memang dah lama trying to conceive, tapi ada masalah. But Allah is the greatest, dalam kondisi tiub fallopio dia bermasalah, lekat jugak.

Tapi Allah maha kaya, khabarnya baby dia bermasalah. Mungkin tak survive bila dilahirkan sebab lungs and brain tak well develop. Allah. Sedihnya.. Begitu sekali dia diuji. Aku salu envy dengan dia sebab orangnya cantik, bijak pandai sangat, dan orang ada-ada. Tapi lumrah menjadi hamba Allah, hidup pasti akan ada ujian dan dugaan.

Abang ipar aku cerita, masa dia bukak cerita dekat abang ipar aku tu, setitis airmata pun tak keluar. Tenang je dia bercakap. Sebab dia kata dia dah puas menangis, and dia dah redha. Kuatnya dia huhuhuuu. Dia tak siapkan apa-apa pun, cuma beli baju je untuk sambut baby. Abang ipar aku sangat sedih lantas beliau mengajak kawan kami tu pi shopping. Let it be a joyous moment when the baby arrives, he said. Selebihnya, hidup atau mati hanya Allah yang tahu, Dia yang menentukan.

Tu lah. Aku cuma nak cakap, sentiasa bersyukur despite waktu tu kau rasa itulah saat paling kelam dalam hidup kau. Sebab kat luar sana, ramai lagi yang turut diuji, tapi tak mengeluh. Redha, sabar, dan berserah.

So aku redha sangat tak dapat tidur ni ha. Duduklah main-main dalam perut ni sampai senget-senget dibuatnya, sakit-sakit rusuk, janji awak sihat bahagia dalam tu ye. Semoga ada bahagian yang baik-baik untuk aku nanti berkat bersabar wuuuu.

No comments:

Post a Comment