Thursday, March 27, 2014

the long silence.

hello there. i know, i know. i dont write as much as before. i miss pouring down my emotions here. but i guess now i'm just too busy with things that are far more important than my emotions *cryyy*, so yeah that's why i've been missing for more than a month .

marriage is okay, so far we went to few places for holidays - something i rarely did when i was single haha. i was so busy with work i seldom took leaves. now, i'm more than delighted to apply and use all the leaves provided hahaha. i would say that without patience and love, it's very difficult to sustain a marriage. it's super duper hard. patience is one thing, love is another. and tolerance is another matter. not that i am complaining, it's just that i find it easier being single hahah. easier, but lonelier hihi. kalau orang tanya apa pendapat aku pasal kahwin muda - penuhkanlah iman di dada wehhh. sangat mengurut dada dapat pasangan kepala angin ni hahahaha. by that, i mean both of us are kepala angin hihi. nasib kau lah badan hihihi. 

earlier this month, we moved into our new crib. yeayyy, at last! after a year struggling to own a house - still tak settle *sigh*, aku dah jadi mak singa dah okay. fighting dengan lawyer hahaha. that's another matter that requires patience. hell a lot of it hahaha. aku rasa macam nak bakar pejabat lawyer tu pun ada. pejabat developer lagilah kecik besar kecik besar je aku tengok grrrrrr. so now kami sental je duduk rumah tu sementara dapat semua dokumen pemilikan. we struggled like hell sebab bayar dua rumah since oktober. gila sakit poket hua hua hua. pesan aku, nak beli rumah ni bersedialah cash yang (sangat) banyak sebab memang teruk jugak la aku kena hihi. rosak rekod bank huhuu.

tapi apa pun, aku bersyukur dapat beli rumah di usia muda. tak besar, tak mewah tapi cukuplah untuk jadi tempat perlindungan kami. nanti dapat rumah lain, bolehlah rumah tu jadi side income aku untuk shopping eehhhhh hahaha. seronoknya boleh pergi bercuti every month. jadual sangat busy. study sangkut. otak semak. bickering hari-hari. boleh jadi gila kalau tak pi bercuti hahaha. lagi seronok kalau parents in law sponsor hahaha menantu hantu betul.

sebut pasal menantu hantu ni, in laws rivalry wujud rupanya. berdengki, busuk hati, sakit hati semua ada hahaha. apa aku buat? gelak jela sambil berkongsi-kongsi secara santai dengan somi. biar somi tau benda tu wujud hahaha. niat aku nak be nice je. kalau ada yang rasa tergugat kedudukan, pada aku siapa suruh diri tu tak beradab hua hua hua. hidup ni, biar sedar diri. kalau menumpang, tanamlah rasa merendah diri. bersyukur. bukan berdengki satu sama lain. haiyooo tak faham akulahhh.

on the other hand, sejak kahwin ni mak aku asyik terasa aku memberatkan keluarga somi. apa nak buat mak, somi saya ni memang sangat menjaga ibu bapa dia. saya redha sajelah sebab syurga saya dengan dia. saya cuma boleh berdoa minta mak maafkan saya saje. dan redha dengan situasi anak perempuan mak ni huhuh. sedih jugak. hancur luluh hati ni bila mak cakap macam-macam tapi tabahlah wahai hati. ini jihad merebut syurga, mungkin.

life is never easy. huhu. we just got back from a holiday last weekend, but now i really feel i need another break. dasar malas kerja dah ni hahaha.

p/s: i'm resigning from my position, but new boss said i should give her a try. should i?

2 comments:

  1. in laws rivalry: syukurrrr i am the only daughter in law in his family! tehehee!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha untunglaaaaaaa...

      Delete