Wednesday, November 12, 2014

i really need to move on.

diri ni sekejap baik, sekejap bagai dirasuk hahaha. kejap aku cuba untuk redha, tapi lepas tu syaiton yang direjam ni mesti nak cucuk-cucuk balik bagi ada rasa marah. haihhhh pi main jauh-jauh laaaa setannnnn hihi.

aku memang tengah ada isu di tempat kerja. aku sakit hati. aku sedih. aku rasa macam-macam. i felt like i've lost all my enthusiasm to meet any of them. rasa nak tengok muka pun tak sanggup, inikan pula nak dengar suara dan cerita kipas hangen mereka. and alhamdulillah, Allah perkenankan doa aku sebab kelas aku semua tercampak ke dunia lain. i no longer have to face them, except for certain occasions. syukur, ya Allah.

tiap kali notification whatsapp muncul, aku rasa meluat. Allah, kebencian apakah ini yang sedang merasuk hati? aku silap sebab dari awal aku tak reti berpolitik. aku tak pandai jadi ketua yang tegas. aku terlalu menjaga hati, sampai aku mati. musnah semua sebab empathy yang aku ada. rupanya dalam bekerja, tak boleh berperikemanusiaan. itu konsep mereka. whatttt? itu dah melanggar hukum tabii kerja aku. aku tak reti macam tu huhuhu.

aku usaha dalam diam, sebab aku ingat takpe, Allah nampak dan tahu. rupanya dengan mereka, kau kena menunjuk. kena pamer yang kau berkuasa, yang kau lantang bekerja. Allah, itu bukan cara aku. 

kau tahu apa bos aku buat? punya busuk hati, penuh prasangka - dia sanggup call my doktor to clarify things. like, seriously? setahu aku tu kerja hr kot. hr yang selalunya concern bila staf cuti lama, or bila staf claim perubatan banyak-banyak. yang bos aku ni dia tak puas hati; dok tanya doktor perlu sangat ke aku kena operate, kenapa aku kena mc lama. hoihhhh dia nilahhhh saja je mintak kena bakar kereta hahaha. kau ingat aku suka ke sakit? 

aku dah lepaskan jawatan. apa lagi kau nak?

kau cakap pasal halal haram. yang konon elaun HOD aku tu aku makan secara haram. fine. aku letak jawatan. settle la kan? oh takkk. ada lagi... a never ending story. kau kata didikan keluarga kau bagusssss. bagus sangat kan? bapak kau ajar kau menjerit jerkah orang ek? bapak kau ajar kau hati busuk ek? kenapa kau takut dengan bayang-bayang sendiri?

berhentilah berburuk sangka. jangan buat diri kau hidup dalam neraka ciptaan sendiri. mati terbeliak bijik mata nanti tauuuu. wuuu akutttt.

6 comments:

  1. Salam kenal.

    Hi. Bila baca entri ni terasa macam bukak diari sendiri je. Sebab perasaan yang dialami sama, cuma situasi agak berbeza.

    Just nak berkongsi nasib. Pregnant anak ketiga pada minggu ke 37, jalan terkengkang2 dan kalau duduk boleh terasa seakan kepala baby berada di hujung bontot. Serba tak selesa. Dengan badan sakit2 dan morning sickness dari seawal pregnant sehingga bersalin, mmg terasa sangat diri ini disayangi Allah. ;)

    Cuma, ada manusia yang tak suka bila aku ambil cuti bersalin awal. Katanya orang lain pon mengandung juga, takde pon ambil cuti seawal ini. Katanya orang lain mengandung juga, tapi takdelah morning sickness sampai hari nak bersalin. Haih. tak tau la nak dikategorikan sebagai manusia apa org macam ni. Memang takde hati perut. Langsung tak tanya khabar aku, Message marah2 minta surat sokongan doctor. Bila aku dah bagi, dia kata tak valid sebab doctor tak beritahu apa punca aku tak fit ke ofis.

    Dah kenapaaaa???? Aku jalan macam penguin dah ok. Kadar langkahan aku ni diikutkan lagi laju kura-kura.

    Maybe dia tak pernah ada anak. Maybe dia tak pernah rasa mengandung. tapi sebagai manusia yang ada akal, boleh terima tak sakit pening masing2 lain2? Dia macam tak boleh terima aku langsung tak boleh masuk ofis.

    Derrr sgt.

    Sori bebel banyak2 plak kat sini. Just berkongsi. Aku faham situasi ko. So sekarang ko cuma persetankan orang2 macam tu dan hargai org sekeliling yang lebih memahami dan menyayangi ko ok?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Awat kejam sangaaaaaaat! eh emo pulak tettttt hehehe. laki aku kata, hidup macam roda. tak kena kat dunia ni, menjawab la kat akhirat esok hik hik.

      baiklah, aku akan cuba mensetankan mereka hahaha. leganya rasa dapat merempan kat sini, and then knowing the fact i am not alone. tenkiuuuu.

      Delete
  2. Replies
    1. wehhhhh sangat wehhh. selalu guna agama sebagai alasan dan pelindung. berbulu betul rasa. heh.

      Delete
  3. dulu aku ada bos yang psyco camni.now aku dah berenti.perrrghhh...bahagia hidup aku.tak payah dah nak hadap orang gila setiap hari

    ReplyDelete
    Replies
    1. dengggg. i is jelly now. kalaulah aku boleh berhenti jugak. tapi nanti aku yang saiko hahahaha.

      Delete