Tuesday, January 13, 2015

perihal manusia.

dalam pada aku kata hati aku dah kering nak rasa apa-apa, bila ada manusia mengacau hidup aku dengan sengajanya, terdetik juga hati kecil ku ini yang apa mereka ini sudah tidak punya perkara lain untuk difikirkan? ecewah puitis la pulak pagi-pagi hahaha.

perangai manusia jilaka, kadangkala harus dinyatakan juga kejilakaan mereka di sini. supaya menjadi tauladan (ke teladan? haha lingkup bahasa) kepada diri sendiri, dan mungkin pada orang lain. hati jangan busuk, beb. please, jangan. nampak buruk sangat. kita ni, kalau buruk tak apa lagi. tapi kalau hati hitam kuat mendengki ni, kau sapu tabita satu kapal pun tetap terpamer kehodohan dirimu itu heh.

aku dah move on, what about you? masih cuba cari pasal? eh takde life ke, awak? hahahaha. laki awak tak layan awak ke? ke awak tak ada kerja sangat dah? apa kata awak ambil kerja saya sikit, meh? saya dah boleh lupakan kejilakaan awak terhadap saya, saya dah ke hadapan. kenapa awak masih di situ dan masih cuba cari salah saya? awak maksum, eh? ni sabit tak ada kerja sangat ni. maklumlah, bos. semua kerja dah delegate pada macai-macai macam aku ni. eh. efisyen sangat kan *mata ke atas, tangan di bahu*. eh sekali lagi. hahahah.

jangan nampak bodoh sangat, please. jangan kata aku tak nasihat, tau? aku tak buka jaja cerita pasal kezaliman kau. nanti jangan tuduh aku pulak, ye? jangan buat macam dulu, please? kau call orang nak bergosip, korek cerita nak tahu apa aku cakap, apa aku cerita, - you got nothing. bila orang tanya kenapa kau dok mengorek,  kau mengumpat kata aku itu ini, buka cerita entah apa-apa - kemudian tuduh aku yang buka hal 'keluarga' kita pada orang luar? i make things worse? errr hello? busuknya hatimu boleh ku hidu dari sebatu jauh.

please, jangan cari pasal. jom kita move on, jom. jangan nanti kau mengheret diri mencari aku di padang masyar. tanak, please? sekarang pun aku tanak tengok muka kau. takkan sampai kat akhirat kita nak kena menghadap satu sama lain? errr tamau, please. tamau. 

lagipun, malu lah, hari-hari tazkirah perihal agama. bapak tak ajar hati jangan busuk, jangan dengkikan orang eh? haritu kau kata mak bapak aku tak ajar halal haram, kan? ni mesti mak bapak kau tak ajar kau jugak ni. eh termain kasar pulak. dah, pergi balik belajar dengan bapak kau yang ustaz tu, yang ajar kau jadi maksum tu. shoohhh. dah, pi main jauh-jauh.

No comments:

Post a Comment