Tuesday, September 6, 2016

working from home

few weeks ago, we went to Cameron Highland for a short vacation. first vacation for ali, and a very much needed vacation for us hahaha. balik from the trip, ali terus selsema. disebabkan aku dah buat hal sebelum tu, tak dapatlah aku nak cuti jaga ali di rumah. nak tak nak kena jugak hantar si bun bun tu ke sekolah. lepas tu, kebetulan minggu tu jerebu, ada seorang bayi batuk teruk, maka terjangkitlah ke ali juga and things get worse from there. 

aku tak salahkan pun baby tu. bukan dia mintak nak sakit. aku pun kesian budak-budak kecik batuk selsema ni. macam seksa nau aku tengok. ali tu menjerit tayah cakaplah. boleh pekak telinga mak ni dibuatnya. menjerit sebab dia tak suka orang pegang hidung dia haha. aku ni pulak tak boleh tengok hingus meleleh ni. laju je aku nak lap. lepas tu sedut sedut sedut barulah sedap hati ni tengok dia tidur selesa. tapi sebelum nak dapat tidur lena tu, gempak gempitalah rumah hahahaha. propa je tau.. sebab bila dia dah tidur lena, aku sedut muka dia rileks je. so sebenarnya memang kaki dramalah si bun bun tu haha.

and now aku pulak yang tumbang selsema teruk sampai migrain, mata berair. dasyat penangan kali ni. semalam aku gagahkan jugak pergi kerja. tapi harini gagal sebab pertama, aku tak cukup tidur. kedua, aku malas nak gosok baju. ketiga, aku rasa lemau sangat. tapi masih kena kerja huhuhu. walaupun aku mc, terpaksa juga siapkan kerja dari rumah ni. serupa aku masuk kerja je huhuhu. rumah berkecah sebab kain tak sempat lipat. dah letak depan tv tapi macam berpuaka betul bakul kain ni seakan ada perasaan benci membuak-buak tengok dia hahahaha.

speaking of work, dan perkataan benci. ada satu makhluk kat opis yang sangat tak disukai bukan sahaja oleh aku, malah seantero kolej. can you imagine? kesian kan? rasa macam ya Allah sunyinya hidup kau sebab no one likes you. depan-depan kau je orang baik, belakang macam tahi mengumpat mengata. sampai satu tahap even your face your look your appearance pun orang mengata. tulah, bila sikap sendiri buruk, deep macam mana pun kau nak simpan tetap terserlah. belajarlah kawal kemarahan, dan belajar hormat orang, jaga air muka orang.

you know, this person can scream at you? depan orang ke apa ke she doesn't care. as long as dia dapat nyatakan amarah dia. scream and shout. tengking jerkah tahap kau boleh pekak. apa gelaran dia tak dapat? semua ada. monster, naga tua, etc etc. lepas dah marah macam babi gila (excuse my language), lepas tu nanti dia akan sambung teguran dalam whatsapp group, bajet suci bagi pulak quote-quote islamik. kata dia buat macam tu sebab tu tanggungjawab dia sebagai ketua, kena memimpin, kena betulkan apa yang salah. kalau tak nanti Allah akan persoal apa dia dah lakukan untuk membetulkan kesalahan, apa dia dah buat dengan duit elaun, duit gaji dia tu. like WTH. aku tak rasa Allah suruh kau maki orang, jerit pekik macam hilang akal untuk menegur. yang paling buat aku rasa nak tergelak tu, she even claimed herself as saidina umar. tegas dalam melaksanakan amanah. hahahahaha babik tak? babik sangatttt... saidina umar tak aibkan, tak jatuhkan airmuka orang la wehh.

masa aku kena torture directly dengan dia sampai aku jatuh sakit (and dia sampai call doktor nak sahkan betul ke aku sakit or aku buat-buat like WTFFF??), dia siap boleh sound aku kata kadang sakit ni tayah makan ubat.. muhasabah je diri, tengok balik apa kita dah buat, tengok balik dengan siapa kita perlu minta maaf. kadang Allah bagi kita sakit sebab nak kita beringat dan bertaubat. lepas tu siap kata laki aku tak redha dengan aku bla bla bla ya rabb.. kau tuhan ke apa ni? gila punya orang hahahaha. lupa ke kau sendiri pun sakit teruk? tapi yelah, kau maksum kan hihi.

dulu aku sangat marah. sangat benci. tapi sekarang aku tengok dia aku kesian. kesian because no matter what good you do, people still talk about how mean you are. how you treat others with disrespect. OMG, how can you live when no one wants to be by your side. so lonely. orang nampak kelibat dia semua lari wehhh. mencicit lari jauhkan diri seperti dia tu busuk seperti tahi. no one wants to sit beside her, no one invites her for lunch, no one wants her to be around. 

dear this someone, 

i truly feel sorry for you. i will never forget what you did to me; that was mean and beyond humanity, but i forgive you. truth will prevail, and now everyone knows what you did to me without me telling the world. people know how terrible you are, how sucks you are as a person and as a leader. as a human, you are never one. stop using religion to justify your actions. it's a disgrace to Islam because Islam never teaches us what you did. 

i pity you. people pray for you to die soon. yes, it is that bad that seeing you alive is not an option. people pray for you to die in a horrible manner. sedihnya, Ya Allah kalau orang berdoa akan kematian aku dalam keadaan yang tidak baik. sedihnya, sebab orang membenci kau tahap tamau langsung kau hidup. sedih teramat. kalau aku di tempat kau, aku mesti jadi gila.

i seriously feel sorry for you. haih. sedihnya hidup lonely macam tu. dah berumur, anak tak ada, tapi berlagak ya hampun. i wonder how is she at home with her husband. i wonder a lot of things about you, but in the end - you are so lonely, you have nothing, and you are living in fear of yourself. hidup dalam bayang-bayang sendiri. diri sendiri busuk, lepas tu dok pikir orang lain sama perangai macam tu.

Allah. aku insaf.

1 comment:

  1. aminnn.. tula sampai satu tahap, tak sampai hati nak menyumpah-nyumpah dia dah. mungkin selama ni dia tak tenang sebab dok asyik makan sumpahan kami-kami agaknya hahahaha eh gelak pulak hihi.

    ReplyDelete