Tuesday, March 17, 2020

kerja dari rumah.

harini sedih. hahaha kau dah kenapa pompuannnn??? semalam merempan emo harini sedih pulak. salahkan hormon mengandung eh aku tak salah haha. tp serius, aku sedih harini. bukan sebab kena kerja dari rumah pun... tapi cara orang treat kita macam kita ni buta kayu takdak hati, dan tak reti agama pulak.

aku ni kerja cikgu tau. aku taula kena buat kelas online skang. walaupun aku noob bab-bab teknologi, tapi aku tau lagi la amanah semua tu. aku tau aku kena buat kelas cemana pun. bagi la ruang nak bernafas... ni kau hukum orang macam orang seronok sangat tanak buat keja apahal la setan. kau paham tak saat genting ni semua pening? pengumuman lewat malam semalam, pagi ni kelas dah bersusun kau ingat aku tak serabut ke benduuuulll???

semua benda nak bukti detail. kau buat jela soal selidik kat pelajar cikgu buat ke tak kelas... serabut semua nak kena ada dokumentasi. dahla p&p kena sediakan online. tu sah-sahla kena pikir nak upload bahan apa semua. kau tak pikir lagi serabut ada anak kat rumah.. nak kelas cemana aku pun tak pikir weh hahaha. nak kena setup work area untuk kelas lagi. nasib baikkkkk data aku banyak senang la. ni dengan bebudak dok hora hore ingat cuti boleh bebas... pagi tadi sampai almost sejam aku nak dapatkan kedatangan penuh. tu virtual class tu. ada tu selamat merayap keluar dah wehhh. elok depa hat ketegaq ni boh pi dalam kandang ikat jangan bagi lepas la. bunyik kasaq kan... tapi kau paham dak pasai keseriusan wabak ni???

semalam lagilah.. kami dapat tau ada student tamau pi saringan padahal dah pi majlis tabligh tu. alasan kawan-kawan dia semua sihat. eh bodoh ka apa hang niiiii.......... astaghfirullah. memang kena bambu dengan sazah-sazah siap bagi ayat quran hadis semua baru ada akai kata nak pi saring. tapi... aku rasa dia tak pi laa. bodoh piang pastu bengang bila aku suruh be cautious. aku takdak contact/jumpa dia march ni. awal bulan aku hospitalised. last week dia ponteng. minggu ni online class je. kalau jumpa memang macam nak maki satu round tapi kang viral pulak wuuuu.

eh balik kisah sedih. aku rasa macam terseksa jiwa sebab orang tak bagi aku space. i need space you bijjjj. kau banyak masa sangat eh sampai nak torture-torture orang. we are not only stressing ourselves with the disease, but the way we are managed Allahu sedih. sebab ada setan-setan yang salu dapat komplen tak buat keja, yang salu mengelat... dengan yang taat setia ni sekali kena. 

ee bencilah perasaan ni. 

sebab stress, aku decide satgi nak lunch sedap. nak puaskan nafsu tembolok ni pergi mampus kau masalah harini esok je pikir hahaha.

ok bai.

2 comments:

  1. wooooo sesuatu sgt ni.. update tanpa fail tiap hari.. fe-fan gegirl is happy...
    eh apa ke ngek sgt student2 tu.. apa lagi, buat je pop quiz .. sape takdok, fail gitu....

    ReplyDelete
  2. Masalah hari ni esok je pikir.. masak esok lusa je pikir . haaa kan senang camtu. haha..

    Faham, memang untuk setup P&P cikgu2 ni agak payah sikit bila di rumah. Nanti tgh online class tibe anak bergayut la ape lapar nak makan. My friends pun ada yang serabut mcm ni sebab nak handle pembelajaran online dan tahan telinga kata cikgu2 time ni la relaks kat rumah layan netflix. Sedap mulut je tak baek..

    Takpe.. u abaikan je apa yang orang kata. Yang penting u tau apa yg u buat dan u sendiri kenal diri u mcm mana.

    Hey jaga diri!

    ReplyDelete