Saturday, November 9, 2013

People's expectation.

Aku kadang nak tergelak pun ada dengan perangai manusia ni. Aku kan baru kahwin, tak sampai dua bulan pun lagi. Dah orang asal jumpa aku dok tanya 'dah ada ke?', 'dah berisi ke?' etc. sampai laki aku demam pun boleh nak speku aku pregnant tu yang laki aku kena tempias. You got to be kiding meeeeee hahaha. Asal aku usap perut je, speku lagi. Padahal perut sakit kembung. Lepas tu lagi mendajal, nak period kali ni tetiba aku loya teruk pagi-pagi. Bau orang pun nak muntah. Hahaha kawan-kawan semua dok main teka-teka. Macam bongok jerrr.

Baru ni aku nak cerita kat mak aku yang aku nak pi bercuti nanti. Tapi aku tamau la heboh-heboh sebab pi pun atas ehsan pak mentua belanja kann. Kang orang dok kirim-kirim barang susah la sebab aku punya duit belanja kat sana pun dok pulun buat muka macam comel je kat asben untung-untung dapat hahaha. Aku mulakanla mukadimah aku 'ada benda nak bitau ni, tapi jangan pi habaq kat orang lagi'. Terus mak aku teruja muka jawab, 'hah, hang mengandung ka?' adoiiiu sorry ma, not this time hahaha.

Mula-mula rasa geram pun ada. Nak-nak each time jumpa orang kurang sopan pi raba-raba perut aku sambil dok kata dah ada, dah ada ni. Macam nak tampaq pun ada hahaha. Aku ni gemuk sangat ke weehhhh biadap sungguh mungggg ni hahah.

Harap semua mampu bersabar ye. Aku tegaskan di sini, aku baru kahwin tak sampai dua bulan pun. Lek ar brader kasi wa hanimun dulu kekeke. Master wa pun ke laut ni haaa. Haishhh tu satu hal la plak kann. 

Apa pun, nak ada zuriat ni kena sedia mental fizikal. Kalau tanya aku, memang la tak ready lagi. Tapi Allah tu maha mengetahui kennnn. Aku serah ke Dia jela. Yang uols ni, udah-udah le playing God tu. merancang ke, tak ke, hal keluarga orang toksah la campoq wehhh. Ni hal laki bini la. Sibuk tau hangpa ni. Kalau tak merancang pun, tapi Allah kata bukan time lagi, tak dapat jugak kannn. Merancang pun, tapi kalau Allah kata it's time, ada jugak kannnn. 

Manusia cuma mampu merancang. The rest tu kerja Dia la. Toksah dok buruk sangka kat Tuhan, boleh? 

Eeee korang ni. Macam-macam la. Tenkiu sebab amik berat pasal kami. Ihikkk ihikkk. 

No comments:

Post a Comment