Thursday, December 22, 2011

it has been days.

hari semakin berlalu. tak lama lagi akan masuk tahun baru. dan aku semakin nervous. sekarang pun dah sangat nervous memikirkan masa depan yang entah bagaimana agaknya esheh macam semacam je gaya penulisanku ini.

kebelakangan ini sangat sibuk entah dengan apa-apa. ada sahaja benda nak kena buat di samping nak menyelitkan tidur petang bahahaha sempat pulak tu. bukan apa, sejak dua menjak tak makan nasi neh badan sedikit lemah. selalu sakit kepala. dan rasa mahu pitam. tapi tak apa, aku semangat nak meneruskan misi nak-nak selepas melihat ukurlilit pinggang sedikit mengecil. sikit jela pun wahahaa.

this year, genap dua tahun aku bekerja di institusi yang sama. alhamdulillah, nampaknya perangai suka tukar kerja yang amat membimbangkan ibubapaku sudah berjaya dibuang (for now). semenjak tukar department, lagi aku suka. department dulu ramai sangat orang yang busuk hati. busuk bau badan tayah cakap la lagila ramai heh.

nak kata aku bagus sangat tu, tidaklah. cuma aku tak suka jika orang tak beri peluang pada orang lain untuk menyerlah. asyik kau je nak menonjol, tak baguslah kan. dan tak bagus jika kau berhati busuk kerana mahukan jawatan. ada orang, memang mahu bekerja bersungguh-sungguh tanpa mahu kedudukan. aku one of them. cuma takdelah aku kerja bersungguh-sungguh sangat kot bahahahah.

seronok kerja di department baru ni. diberi bermacam tugas yang mencabar minda. dan yang paling best, pendapat kau didengar. tak terima pun tak apa bagi aku, cuma berilah channel untuk kami si pencacai neh menyatakan pendapat dan pandangan, kan. dan alangkah bagusnya jika kawan-kawan sekerja aku memanfaatkan kelebihan department baru ni. janganlah hanya menurut membabi buta ataupun mendiamkan diri bila ada yang tak kena atau tidak berpuas hati lepas tu cakap-cakap belakang. tak bagusla, ye dak?

dua tahun bekerja di sini, dua tahun juga aku menetap di rumah yang sama. i'm still loving it. lets see what happens in the future. i may stay, i may not stay. if i don't, not that i hate this place but i just have to grab what the future offers, aite?

and for now i love my home more because when i'm back, i have my fish waiting for me. yes, fisssssshhhhhhh. i now have friends, yawwwww. that's the best i can do to brush off my loneliness, for the time being. thanks darling for helping me with it.

i love you hell so much. more than i love my fish, of course. teeheeee.

2 comments:

  1. fish dh boleh main buble..yey!

    ReplyDelete
  2. betol2 tapi kaler mereka macam tak berapa menarik la. kan best if they have more colorful colors *bajet ikan plastik* hahahhaa.

    ReplyDelete