Saturday, January 12, 2013

Bukan rezeki aku, kataNya.

dua tiga hari ni hectic sikit. bukan sebab banyak kerja ke hapa but so many disappointing things happened at my workplace. cerita banyak pun tak guna, nak tahu uols baca la suratkhabar senang cerita hahaha. aku tak tahulah siapa dalang yang bukak cerita dan menjadi sumber berita tu. nak kata gembira tak juga, nak kata tak gembira pun tak juga hahaha aku ni tak adanya yang tetap heh.

entahlah. after being treated horribly by the management; as if kitorang ni dah commit dosa besar and being threaten to lose our job - aku sumpah hilang rasa hormat hewhewhew. rasa seperti maruah dipijak-pijak je. sedih sebab agama dijadikan alasan. sejujurnya, aku tak menolak pembaharuan. in fact, bukanlah mata duitan sangat seperti yang diorang cop tu pun. tapi benda melibatkan duit jadi terungkit sebab sakit hati melihat pembohongan macam-macam. ingat kami kambing ke takde mata kepala ecewah kau aku ngembek kang haishh gerammm.

dia macam konsep mak bapak asyik la cakap 'kita orang susah, nak'. bila kau ulang-ulang cakap pada anak, anak akan buat apa? demi kasih sayang terhadap ibu bapa - mestilah anak akan rasa obligated untuk memahami keadaan 'susah' tu; buat apa pun tak berkira, cuba nak membantu ekonomi keluarga. tapi end up mak bapak shopping belanja besar. tapi dok cakap jugak tak ada duit. kau ingat anak nak percaya ke?

yang berhak dinafikan haknya. sedih dan kecewa. marah toksah cerita la haisshhh. kau nak ugut ke apa ke, silakanlah. sesungguhnya bumi ini milik Allah. dan rezeki tu Allah yang tentukan. so toksahla nak berlagak tuhan kat dunia ni. akhirat kita jumpa, ok? ecewah kauuu hahah.

hah sebut pasal rezeki, aku marah ni dengan orang tol sungai besi. bayar guna duit baru rm20 (yang nampak macam rm10 je), patut belen rm18.20 dia bagi aku rm8.20 je. seploh hengget kau sakau duit aku adoiiii macam nak berhentikan kereta tepi jalan pastu nak jalan kaki pergi toll booth tu balik je hahahaha. tapi yelah, mungkin dah tertulis bukan rezeki aku agaknya. tapi... kalau kau sengaja pulangkan duit aku tak cukup, Allah tu Maha Adil. siaplah kau hahahahaha sempat tu nak menyumpah walaupun konon redha. bilalah nak belajar menjadi ikhlas ni hahaha.

esok konvo the other half. dah tua bangka baru abis belajar hahahaha i'm sooo proud of you, bebeh! rasa sayu sangat tetiba sebab dulu kitorang berdua tercangak-cangak pergi kolej tu tapi puan tu ingat aku yang nak belajar kat situ hahahaha. patutlah dia dok bercakap dengan aku je. yang aku pulak dok terpinga-pinga kenapa dia ni dok explain kat aku ni hahahaha. adoi lawak betul bila pikir-pikir balik. bangga sangat sebab esok my other half akan officially diiktiraf ada kelulusan patisserie entah acane nak explain pun tak tau hahaha. apa-apa jela janji point dia kat sini aku bangga hahaha.

amboi kau gelak kemain. kang esok lusa menangis kemain jugak hahaha. cepat-cepat tadah tangan doa tolak bala hihihi. selamat berhujung minggu, semua!

No comments:

Post a Comment