Tuesday, September 30, 2014

audit.

minggu audit adalah minggu yang menginsafkan bahahaha. semua orang bertukar menjadi harimau jadian, terutama bos uhuuu. semua pun bila berjalan kalau boleh tamau menginjak tanah supaya kehadiran tak disedari. gila takut baq hangggggggg. sampai bunyi telefon kat bilik pun jantung aku macam jatuh ke lantai. ketuk pintu pun sama. apa sudah jadi ni hahahaha.

tak banyak nak cerita hari ni. sebab dari semalam aku demam, membawa kepada hari ini. tapi mc satu hari je hahaha. hari ni aku minta izin nak half day pagi, bos senyap je tak balas. hahaha lantak man botak, aku dah selamat melepak kat rumah dah ni pun. 

pada aku, audit tu bagus. barulah kau dapat tengok tahap ketaatan kau kepada SOP, kepada undang-undang pejabat, kepada cara kerja yang sepatutnya. aku tak takut dengan audit tu. aku takut dengan bos aku hahaha. selesai diaudit petang tu, terus dia jerkah-jerkah terjeri-jerit dekat orang dalam pejabat. nasib la sapa yang masuk opis time tu. bukannya nak panggil sit down elok-elok, bincang apa yang tak kena, apa yang salah. adoii boleh gila tau? grrr. lepas tu bila malam, elok pulak dia minta maaf. haih. mudahnyalah. kau rasa hati kami begitu murah?

kesilapan dan kekurangan memang akan ada. nama pun manusia. tapi janganlah buat orang macam tak ada harga. kalau kau perfectionist, tak semua pun perfectionist. eh emo. hihi maaf sekarang ni memang mood nak bekerja dah ke laut. hurmm.

No comments:

Post a Comment