Sunday, September 14, 2014

cuti beku.

esok laki cuti, aku kena kerja. mensik tau bos ni rejek cuti aku huhu. btw, aku dah berjaya potong rambut. hahaha kenkonon tunjuk gambar nak macam mana segala, ending dia sama je tak pernah menjadi macam aku nak hahahah. samada aku yang berangan nak macam tu, atau memang tukang gunting tu bodoh abadi ahaksss. husband's response? "i dah lama berhenti berharap, berhenti tunjuk-tunjuk gambar" hahahah mesti trauma sangat dah tu. mujur laki aku kata dia suka. kalau tak mana nak letak kepala ni? uhuuu.

minggu ini, minggu depan, minggu berikutnya adalah minggu tahi buat aku. harap aku dapat bersabar daripada mencarut di sini. takut nanti readers trauma hahahaha. acah-acah ramei pulak kauuu. aku memang tengah rasa dianiaya. dan kalau betul aku sengaja dianiaya, aku doakan hidup kau tak amanlah ye. hari jumaat, merembes-rembes menangis macam mati laki pulak. seminggu punya airmata aku tahan. kena hamboq depan staf bawahan, kau rasa? ikut saiko aku ada jugak keluar sokabar 'seorang staf institusi islamik telah menyumbat kasut ke dalam mulut pegawai atasan'. hahahah. konon berani. 

banyak benda aku tak paham skang ni. tapi suami suruh berhenti berfikir. so aku membuat keputusan sepanjang minggu ini, minggu depan, minggu seterusnya aku hanya seorang bodoh yang taat menurut perintah. masuk bulan berikutnya, bila aku dah bijak sikit, barulah aku ambil langkah yang dah dirancang.

hurmm. suami kata, hero selalunya kalah dulu. masalahnya, aku ni hero ke?

7 comments:

  1. Salam. Saya muncul dari blog secondsanctuary Alia itu. Ayat2 awak menarik minat saya untuk folo blog awak. Btw betul gak kata awak, hero kena kalah dulu. Bak kata makcik2 biar orang buat kita bukan kita buat orang. Kita buat orang selepas orang buat kita, kata saya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hati saya saat ini berkata, lantak la semua hahaha. btw, thanks naderiey. it's good to know that somehow, i do have strangers as better friends. :)

      Delete
    2. Saya dah lama tak blog walking cari blog baru. Sejak jadi mak2 (anak no 2 baru masuk 2 bulan) ni nak mencari la same minded mak / isteri orang bloggers yang intipatinya tak preachy. Opismate can become too preachy gitu, kalah mak aku membebel.

      Delete
    3. sangat benar bab too preachy tu. aku ni spesis lambat kahwin, dah kawin setahun anak takde lagi. hari-hari kena dengar ceramah percuma ni, ada jugak terasa nak tumbuk muka orang hahaha! lagi tak boleh blah, bos pulak sound suami aku tak redha dengan aku sebab tu kerja aku tak perform. eh kau laki aku ke? eh emo pulak. maaf hahaha.

      Delete
    4. Saikonye bos ko. Biol betul ayatnya itu, dia duduk kat sebelah rumah ko ke tau xtvt korang suami isteri. Lulz.

      Delete
  2. auwww..more people reading your blog. aku pulak yg nervous baahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha aku lagi nervoussss! risaunya nak jadik public figure! hahaha perasan kan?

      Delete