Thursday, March 24, 2016

let bygone be bygone?

sejak dua menjak ni, perangai nak mengemas semakin menjadi-jadi. macam tak boleh tengok semak sikit padahal aku ni bukanlah bangsa rajin pun hahaha. kalau haritu aku memulun kemas rumah, sejak minggu lepas aku dok pulun kemas bilik office. yes, kami ditempatkan dalam bilik, bukan cubicle. setiap bilik share dua orang, tapi ni roommate aku cuti bersalin. nanti dia masuk, aku pulak yang tengah cuti. passing baton gitchuu.

last week aku dah alih-alih perabot. walaupun membawa seketul beach ball di perut, tetap gigih menyusun atur perabot bilik konon nak bagi luas hahaha. so harini misi sorting papers/documents. yerrr.. aku bab filing memang fail. selalu lambak je dulu nanti baru fikir hahaha. lepas tu huru hara carik memo tak jumpa la apa la huhu. bila sort documents ni, seakan-akan luka ku berdarah kembali la pulak. terus bercampur baur perasaan dan tiba-tiba menjadi sedikit emosi makanya teruslah aku menulis nak merempan kat sini hahaha.

terkenang-kenang macam mana aku dianiaya, ditikam bertubi-tubi, dihenyak dan sebagainya sampai jatuh sakit. migrain hari-hari. tapi migrain tu lah penyelamat aku. aku buat jadi alasan letak jawatan sebab aku kena jalani rawatan hahaha. masa tu dunia aku rasa gelap, rasa tak mampu nak bangun datang kerja. the fact was aku memang depressed tahap nak tikam diri sebab diorang. masa tu baru kau tahu siapa kawan yang sebenar, dan sekarang kau rasa kelakar sebab orang yang sama menikam kau tetiba sangat baik dan sweet dengan kau sebab dia tak suka ketua sekarang. masa aku jadi ketua, apa yang kau tak cakap dan buat? macam-macam. sekarang aku senyum jelah.

tapi itulah manusia sebenarnya. evil bos masih ada, tapi aku lega because i'm no longer part of the team. dan rasukan, kemarahan tak berasas dia tu dah tak kena direct pada aku. so for now i am safe. dan ada hikmahnya aku dituduh dan dilabel macam-macam, sebab sekarang diorang dah tak lambak workload kat aku sebab kononnya aku tak boleh buat kerja la buat kerja teruk la etc. eh sukalah aku kan, boleh fokus pada p&p dan kerja sendiri. but now bila dah diganti dengan orang lain, rupanya lagi teruk wahahaha padan muka uols. mana ada manusia sempurna. yang menggantikan aku tu, kemain awal-awal mendabik dada sound aku macam-macam, insult me with harsh words, pressure aku yada yada yada.

banyak diorang buat pada aku during the transition period, yang kalau diingatkan balik memang trauma sangat and boleh buat aku resah gelisah. sampai sekarang kalau telefon bilik berbunyi, or ada text daripada warga pengurusan pejabat, aku akan panik heh sabor jela. punyala paranoid. aku dah maafkan diorang (i think so) but i will never forget. aku senyum elok je, sembang ala kadar tapi kalau nak lelebih tu sorryla. i still remember what you did to me. that's another reason aku dah tak lepak sangat dengan gang sembang tu, apart from suka cakap topik 18sx. 

i was hurt badly. so bad. sampai emosi aku sangat terganggu. aku lagi sanggup amik risiko ubat bius etc daripada menghadap diorang punyala aku sangat terkesan. to those yang mengenali aku mesti tahu aku jenis hati batu dan kental, jenis mudah buat bodoh dan tak mudah makan hati or ambil hati. but what they did was too much. and now, bila tengok apa yang sedang berlaku, i guess i was right. i was treated badly, secara tidak adil dan dengan sengaja menganiaya aku. berat sebelah, dan sangat bias. 

Allah lindungi aku dengan ujian. even though i lost the position and the monthly allowance, but i actually gain more. money is nothing, position is nothing. what matters is your heart. and friends are not real friends, if they can bitch about others, they can bitch you too. i remember it too well.

yeah, let bygone be bygone. but i never forget. :)

No comments:

Post a Comment