Sunday, February 17, 2013

hati besar.

kadang aku bimbang dengan diri sendiri. suka berangan. aku rasa orang yang lahir bulan june memang kuat berangan kot hahahaha sesuka hati aku je buat generalization. dalam tahun ni, ada lima perkara aku berangan nak sangat. yang teramatlah wehhh hahaha.

1. beli rumah. seronok wehhh tak sabar nak deko-deko eric leong. tapi tak payah nak eric sangat ahhh. tercirik ada pikir mana nak korek duit nak buat kitchen kabinet haha.

2. kahwin. ni tayah cakap banyak la. memang dah gatal sangat hahahaha.

3. siapkan thesis by end of the year. Allah, mohon dipermudahkan dan dikuatkan hati dan semangat. semangat nak padam dah ni hahahah.

4. pergi umrah. teringin nak bawak mama jugak kalau ada rezeki. naaaakkkk sangat.

5. pergi australia. hahahahaha. sebenarnya, nak jenjalan obesi je. singapore pun bolehlaaaaaaaaaa. hahahah.

tetiba aku rasa nak reveal umur kat sini. tapi apa jadah plak bukan ada keperluan pun hahahah. 

bulan may ni aku tetiba je nak ikut mama pergi jakarta. ada wedding kawan mama. aku menyibuk je hihihi. entah kenapa laju berdesup aku bagi persetujuan sedangkan selama ni aku pikir macam-macam, end up tak pergi. mungkin sebab dah banyak kali kena 'tinggal' hahaha. hari tu ada wedding kat singapore pun aku tak dapat follow sebab nak exam. balik kedah ada wedding pun kena tinggal adohai sadisss.

haritu mama ajak pergi sabah, aku pasrah la sebab kos mahal tu satu hal, pastu aku plak takde free. tetiba mama ajak pergi ni, terus aku check ticket pastu beli hahahaha. terus my other half pun tanjat tak pernah-pernah dibuat aku macam tu haha. 

aku sendiri pun tanjat, okay. banyak hari aku pikir nape la aku gatal nak ekot sedangkan aku tak pasti lagi date tu okay ke tak. nasib lepas beli tu aku check takwim study tak kena date nak exam ke apa ke hahahaha. dasat nokkksss main sental je aku ni heh.

pikir punya pikir, aku bitau my other half - aku rasa hati aku kuat sangat nak pergi bercuti dengan mama. macam nak sangat pergi sebab who knows, lepas ni nak kahwin dah tak boleh nak berdua dengan mama dah ke haha. eh pergi jakarta ni akak aku pun adooo so taklah berdua pun hahaha.

masa mama ajak pergi sabah tu, dia cakap 'jomla ngah, nanti hang dah kahwin payah plak'. adoi sedih bila pikir hahaha. sooooo, jakarta, nantikan kedatangan ku okayyy.

konon nak sedapkan hati, aku cakap kat my other half boleh la aku beli kain untuk baju nikah aku kennnn. dia iye kan ajelah aku cakap tu. tapi hati aku plak tak sedap. walaupun orang kata kat sana murah daripada kat sini, i've decided aku akan beli kat sini jugak bersama dengan tunangku ecewah kau gedik tampau kang hahaha.

biarpun harga mungkin lagi cekik darah, biarlah bayar lebih demi menikmati buat persediaan nak kahwin tu sama-sama. akak pasrah nokksss biarpun kena bayar lebih hahah.  so nanti di sana, aku aim nak beli blouse banyak-banyakkkkk biar sampai muak. 

konon la nak beli banyak. tapi aku limitkan total perbelanjaan agar tak lebih daripada sepatutnya.

return ticket + accommodation + meals + transport + shopping = RM 1000 je max. hahahahah cukup ke wehhh?

akak kedekut nokkkss hahaha.

No comments:

Post a Comment