Friday, February 8, 2013

kelakar la aku ni.

badan macam nak demam. selalunya, kalau aku penat sangat aku akan jatuh sakit. this week is quite busy. macam-macam hal. sebab tu emosi macam najis hahahaha.

aku memang menjadikan ini tempat luahan perasaan. sebab pertama, aku kurang kawan. in fact, aku bukanlah jenis suka nak meluah-luah sangat pun. jadi inilah ruang yang aku ada. the only place i feel that i'm not judged. kalau ada yang menghakimi hasil penulisan aku, terpulanglah. but tak perlu jujur sangat nak cakap kat aku, okay? hahahahahha.

mai rasa nak mencurah perihal rasa hati, berialah aku taip. kadang tak ada apa sangat pun, lebih kepada refleksi kepada sesuatu perkara. sebab tu aku tak mention nama ke siapa wataknya. kalau aku mention gak tu, maknanya memang stress sangat la tu hahahaha. dan kadang, bila rasa tu dah reda, aku akan baca semula. kalau penulisan aku tu sepertinya aku menghakimi orang secara melulu tanpa ada penjelasan jelas, selalunya aku delete je hahaha so that explains kenapa kadang-kadang entri aku tetiba gone hahaha.

selalunya perasaan huru-hara akan reda bila aku dapat luah pada my other half. tu yang kadang kesian tu terpaksa tadah telinga mendengar cerita aku. aku rasa dia dah kenal semua staff tempat kerja aku sebab aku rajin cerita hahaahhahah. tapi tulah, ada perkara aku tak boleh nak luah pada my other half so those things remain in here. tapi tetiba aku rasa macam nak delete plak hahahaha. tengoklah kalau ada masa.

tadi pagi time breakfast with myotherhalf, boleh pulak terkeluar cerita pasal nama anak. macam comel je aku tengok muka dia yang serius tu, diam sekejap pastu tetiba pop out idea nama anak sendiri. out of nowhere. aku tengah melongo tengok nasik lemak kopi o time tu, terkulat-kulat cuba nak paham dia ni nak cakap apa sebenarnya hahahaha. dia memang macam tu. melamar tak apa tak, tetiba plan nama anak la, deko rumah la, family car la, macam-macam la. tak pun, kadang tu, tengah dok diam saja-saja, tetiba je tanya aku sudi nak kahwin ke tak dengan dia la. but i think soalan tu macam dah lebih daripada sejuta kali kot sepanjang bercinta ni hahahahhaa. tu belum masuk cerita yang merepek-repek kot. bila adik aku tanya, apa je kitorang borak selama lapan tahun ni - aku nak jawab pun malu hahahaha.

sekarang hobby kitorang dah menjadi lebih dewasa sikit. suka berangan mendeko rumah sendiri. tapi aku rasa macam lebih kepada hobby aku je haha. wuhuuuuuu. seronok, kan? seronok ada rumah sendiri, is a thing. being able to decorate it, is another thing. permudahkanlah semua urusan hendaknya.

aku tengah perah otak ni, cemana nak combine pastry kitchen dengan hot kitchen ni. pastry kitchen tu dah tentulah untuk dia. jangan main-main, myotherhalf ni jenis detail buat kerja. siap ada SOP lagi. dulu puaslah aku berteka-teki jadahla SOP dia ni. dok tanya apa SOP aku bila aku buat cookies tu. rupanya Standard Operating Procedure. ha amik kau. ni aku malas hantar dia belajar tinggi-tinggi ni hahahahahha. aku ni orang kampung je, janji siap biskut aku tu aku sental jelaaa. SOP jadahnya la hahahah. 

comel la boifren aku ni. macam nak gigit je tangan muscle tu. eeee nampak tak dah gatai nak berlaki ni hahaha. ewahhh galakkkk. kemain perah otak pikir deko rumah, keja aku melambak ni lupa dah kewww. 

dah nak sambung keja. hikkkksss.

p/s: aku rasa aku kelakar. kau rasa aku kelakar tak? hahaha meh tampar diri sendiri.

No comments:

Post a Comment