Tuesday, July 19, 2011

tentang aku.

ada beberapa perkara tentang aku yang tak ramai orang tahu sebenarnya. tapi hari ini aku terasa macam hendak membuka pekung di dada sikit esheehh.

kita mulakan dengan fakta yang pertama. aku ini hakikatnya tak bermulut cabul mana pun. cuma ramai yang menganggap aku bermulut puaka sebab kebetulan apa yang aku cakap itu benar dan tepat kena di batang hidung sendiri. bak kata omputih, truth hurts. that's right bebeh jadi ramailah yang mudah terasa dengan aku yang lurus jujur berbudi pekerti neh kan. 

plus, aku bukanlah jenis yang begitu pandai berlakon sebab kalau aku dah tak suka, susah sikit aku nak cover. contohnya, kalau aku tak suka dengan cara seseorang, samada aku sound tepek gelak-gelak ataupun aku diamkan saja dan sibuk mengarahkan makhluk-makhluk kecil di dalam telinga dan hati aku supaya bekerja keras to shut it down. sekali lagi aku memetik kata-kata omputih, ignorance is bliss.

dan walaupun kerja aku gelak dan berlawak bodoh sama kawan-kawan, tetap aku punya hati dan perasaan. tapi sesetengah orang lupa yang aku ini bukan mesin raja lawak jadinya perasaan aku selalu diketepikan dengan alasan 'ah dia tak kesahlah weeeh'. padahal aku kesah juga kadang-kadang. tapi sampai satu tahap orang-orang sebegini aku singkirkan daripada senarai kawan-kawan rapat sebab pada aku, jika kau mengaku kawan, maka kau tak sepatutnya memandang enteng tentang perasaan seseorang walaupun dia sentiasa ketawa dan ceria memanjang. sebab pedih di hati siapa yang tahu, beb. takkan aku nak menangis berguling-guling baru kau nak percaya aku sedang bersedih isk merepeklah yu ols neh.

dan walaupun aku ini mudah ketawa over small things, aku juga agak cengeng sebenarnya. dalam erti kata lain, aku pun mudah menangis macam wanita-wanita lain. cuma, aku tak menangis sembarangan di hadapan siapa-siapa. siapa yang pernah melihat aku menangis adalah manusia bertuah sebab bak kata mak aku, aku neh hati kering dan tak sensitif langsung. dan bak kata kawan-kawan kerja aku - kalau aku menangis dan termenung bersedih mereka akan buat kenduri menyambut kemurungan aku itu ceh apa punya erti friendship neh. entahlah, mungkin sudah perangai aku suka tunjuk kuat depan orang padahal lembik macam jeli isk isk isk hebak juga lakonanku.

dan untuk pengetahuan semua ececeh macam ramai je pembaca, aku menangis bila aku sangat marah okay. semacam menggegel-gegel satu badan menahan marah lantas airmata bercucuran haih bab neh susah sikit nak kawal. tapi disebabkan aku jenis tak suka fikir banyak sangat hal orang maka aku jaranglah nak marah beria-ria sangat. tapi kalau mention pasal mak sedara yang paling aku palang tuh, memang menjadilah penyakit marah dan menangis aku neh.

akhir kata, aku cuma nak kata walaupun aku bersedih tentang banyak perkara dan ralat tentang itu ini - aku cuma nak go on dengan hidup aku dengan ketawa sebab itu je yang can keep me alive. macam tadi, walaupun hati aku diselubungi awan mendung kelabu tentang beberapa perkara yang semuanya berpunca daripada hati baik aku sendiri, tetap aku cuba ceria dan lupakan yang lain. tak guna aku fikir banyak sebab apabila sesuatu masalah itu bukan melibatkan aku semata-mata, memang susah nak selesaikan and only time will tell.

for the time being, aku cuma boleh berharap yang semangat keceriaan aku ini akan mengubat segala luka duka lara di hati. and buat si dia yang sudi melayan aku yang gila ini, jutaan terima kasih aku ucapkan buat kamu. you have no idea how having you made me survive the shittest moment in life.

:)

2 comments: