Friday, September 16, 2011

fuhhh.

hari yang teramat penat tapi menyeronokkan sebab penat pun bersama bunga-bunga. now i smell like flowers (tipu sebab tak mandi lagi huhu). ini percubaan pertama aku yang melibatkan aku sepenuhnya. kalau dah sampai mama yang cerewet boleh bagi kebenaran, maknanya tangan aku ada seni jugalah cehwaaaah hahaha.

aku pun tolong sebab kesian tengok mama demam dan aku memang nak belajar. mana tahu in future betul-betul termakbul niat nak ada kedai heh baru first time buat ye-ye je berangan. macam kesian sebab dalam ramai-ramai aku je yang beria nak menerima ilmu menjahit dan menggubah mama. kadang bukan nak sangat pun, tapi nak tanak akan terbelajar sebab kesian tengok mama buat sorang-sorang. entahlah.

macam nak tergelak dengar statement jebun. 

dia kata, "tanaklah masuh giatmara. kang orang kata aku bodoh plak. tengoklah lepas spm cemana. semua orang pun ada impian nak masuk universiti".

aku pun dengan muka lurus menjawab, "memang, tapi tu untuk orang yang memang belajar sebab nak masuk universiti. orang tak belajar tuh namanya bukan impian tapi angan-angan mat jenin".

terus terdiam.

tak lama lepas tu sambil bersolek, aku menegur, "pandai betul hang melawa".
dia jawab dengan senyum simpul perasan lawa, "ala bukan susah. belajarlah pelan-pelan".
"takpelah. aku belajar untuk masuk u je", kata aku. 

terus beliau angkat kaki masuk bilik hahah aku rasa papa memang betul tang aku memang suka antiklimaks.

penat + lapar = cranky.

nah layan gambar masterpiece for the day hahah!




bye.

2 comments:

  1. ah ah teleng leher nk tgk bunge. ngu3..bdk kecik..die pikir masuk u tu semuanya. meh biar aku bg tarbiah..dri u..masuk kolej..semua dlm poket..tayah la berangan sgt.

    ReplyDelete
  2. heheh dah2 betulkan dah. tuh la...tapi i think it's a standard mentality la. sume berebut nak masuk u tak masuk u tak kelasss.. padahal kalau masuk u pastu kena tendang sebab buat course tak minat or tak sesuai tuh lagi rugi kennn.

    baik amik apa yang kita suka nak buat, walaupun di mata orang takde kelasss janji hati seronok nak kerja nanti2 hehehe.

    ReplyDelete