Friday, September 16, 2011

siapa kata kaum perempuan peramah dan mudah mesra?

aku memang tergolong dengan manusia yang mudah mesra tapi masih ada odd moments bila bersama kaum perempuan. aku memang ramah. ramai juga yang kata aku mudah fit in dengan persekitaran. kadang-kadang kerana terlalu kerap mendengar komen orang tentang kemesraan aku or how bubbly i am membuatkan aku terbayang aku seekor binatang yang boleh tukar-tukar warna mengikut keadaan heh apakahhh...

tapi bukan perihal aku yang ingin aku repekkan di sini. lebih kepada alasan ataupun hujah kenapa aku agak kurang berminat berkawan dengan perempuan wahahaha. entahlah, walaupun aku juga seorang perempuan tapi as time goes by aku semakin menyampah dengan beberapa sifat dan sikap perempuan. thank god i'm not gay - kalau tak memang loser aku hidup bersendirian ditemani cats around the house (selalu dalam cite orang putih lonely old woman lives with cats and cats only) kerana cerewet memilih pasangan. but then since aku alah pada binatang berbulu maka maybe i should live with fish instead. but again, that's not the point haih merewang aje aku neh.

aku pergi menghadiri satu seminar yang memang aku looking forward nak pegi. seronok yawww sebab memang itu yang aku nak belajar plus the speakers memang awesome. ada la yang tak awesome sangat tapi okay je aku bersifat neutral hahah tipu padahal dah mengumpat mengadu dekat boifren how annoyed i was. heh. so i was there for one and a half days, alone. walaupun dalam dewan ramai peserta lain tapi alahai aku tak tahu kenapa mereka sombong-sombong belaka. ha jangan nak kata aku tak usaha nak tegur orang eh. aku baru senyum orang nak tanak senyum balik kat aku, siap boleh turn mengadap kawan dia kat sebelah. mulanya aku tertanya juga mungkinkah aku ni busuk ada bau badan tapi selepas dipastikan, memang tak ada. bersikap lebih positif, aku cuba lagi tapi gagal hahaha. well, aku rasa aku tak cukup lawa la kot haha.

aku tak terasa pun tak ada kawan, cuma macam kelakar sebabnya kita sama-sama pensyarah. jadi tak guna kau nak sombong berlagak la lepas tu time balik bawak kereta siap nak himpit kereta aku dasar perempuan lesen beli. lagipun, macam memalukan tengok you all tapau-tapau makanan dalam handbag - so tak ada class for me okay.

tak, tak. ini bukan cakap sebab aku bengang mereka tamau kawan dengan aku (terbayang situasi kat sekolah kena pulau). aku memang tak suka perangai tapau-tapau macam tu. kenduri lain, okay. lagipun kenduri memang orang tapaukan. neh maksud aku yang pergi event lepas tu makan buffet terus lupa diri nauzubillah ambil banyak-banyak end up tak habis pun. lepas tu ada hati tapau dalam handbag lagi. haih daripada pemantauan aku secara informal, 99% makanan yang ditapau itu akan terbuang begitu sahaja. they wont eat it, trust me. 

tapi cam'on la weh. kenapa yeh you all suka amik food banyak-banyak, sampai orang belakang dapat makan kuah sup and taugeh aje? makan saki baki apa yang ada. tak baiklah. you all komplen you all bayar, jadi emo sebab caterer buat hal breakfast takde. habis kami yang bayar tak dapat makan sebab you all sakau sume neh nak komplen apa. we paid the same fee okay. 

cuma rugilah boss you all. hantar suruh pergi belajar but all that matter to you were the food and sleep. heh so malaysians. trust me, semalam borang soal selidik tu penuh dengan komen pasal food. what the what la. maybe you guys should just opt for another job - food tester or food critic.

tak perlulah aku mention sikap dalam dewan kan. kau kan pensyarah, sebab tu ada kuli batak nak tolong buangkan sampah botol air kosong dengan plastik gula-gula kau tu. haih tolonglah. pensyarah pun sama manusia. bukan tong gas pun yang konon berat sangat. contohnya mudah je. kau dah buat sex pakai kondom kau tinggal merata biar orang buangkan. tak ke tak baik tu.

gila babi pemalas. and soooooo kekampungan. tapi kau orang kampung mungkin tak pakai kondom tu yang beranak setiap tahun tu. eh ehh.

4 comments:

  1. they doin it like a rabbit yaw~

    ReplyDelete
  2. haha luf tiru i salu ckp kenn..

    ReplyDelete
  3. sape je x nak tiru..bb kn idola i..hihihi..rajin..bijak..pandai mandu dlm town kl..pandai wat lopez dap..hahaha

    ReplyDelete
  4. bape jam weehhh stuck nk pg ps je. gila kan. memang pasneh i nak ngelak masuk kl time2 cmtuh. terbang mahrib i isk3.

    ReplyDelete