Monday, November 14, 2011

da'ie and du'a

aku sungguh tak bersemangat hari ini. terima kasih, wahai pendakwah islam. kau buat aku rasa disgust dengan diri aku sendiri. sungguh berkonflik dalaman yang serius kali ini. sampai menangis tersedu-sedu di tandas selepas memberikan laporan pada timbalan bos. apa sahaja orang boleh katakan di atas emosi aku kali ini, tapi hanya Allah yang tahu apa sebenarnya di dalam hati ini.

Firman Allah: “Sesungguhnya engkau (Muhammad) tidak akan dapat memberi petunjuk kepada orang kamu kasih tetapi hanya Allah akan memberi petunjuk kepada sesiapa yang Dia kehendaki.” (Surah Al-Qasas ayat 56).

tiada sesiapa pun di dunia ini yang tidak mahu mengecapi nikmat syurga, dan aku tidak terkecuali. ya Allah, permudahkanlah seperti mana telah Engkau mudahkan buatku selama ini. Amiin.

1 comment: