Friday, October 12, 2012

is there any medication to topup patience?

hello ya'll.

i'm writing on the new laptop, provided with generosity from my workplace.
weird because everything is so high tech and modern and i feel old tetiba hahahhaa.

tahun ni, tahun ketiga tak ada bonus.
sedih la jugak sebab orang lain kemain bergumbira.
but then, aku suka tempat kerja sekarang.
and tak plan nak tukar kerja dalam masa terdekat.

i feel i'm so blessed despite i'm broke now haha.
aku sangat bersyukur, ada kerja yang baik.
tempat kerja aku sangat memahami kesibukan yang aku alami.
siap beri muka lagi bila aku kata nak study di rumah atau nak membuta hahaha.
disebabkan mereka sangat baik dan bertimbang rasa, maka haruslah membalas budi suruh buat kerja macam balaci, kerjala kita macam balaci.


kesibukan as a lecturer ni pada aku bermusimlah.
it's not all the time busy.
but that doesn't mean we all tak busy langsung.
cuma masa lebih flexible la kalau nak keluar ada urusan tu.
yang penting, kerja siap kan.

for now, department aku semua staff tengah sambung belajar.
semua busy.
yang jadi ketua jabatan (ehem ehem akula tu) lagilah busy.
plus aku buat thesis for my master, not coursework like the rest.
bahan bacaan sahaja hundreds.
jadi memang sibuk.

tapi.. yang buat aku makan dalam ni, bila orang banyak bagi alasan bila orang minta buat apa-apa.
well, ada sebab kenapa aku lantik setiausaha.
which is to assist me la kan?
i'm calling for a department meeting next friday.
and i asked setiausaha jabatan untuk sediakan memo based on the template sedia ada.
cuma tinggal tukar tarikh, no rujukan dan masa.
simple, aite?

why question: ur name is on the memo, why must i do it?

kalau nak fikir begitu, semua memo atas nama i.
untuk program, untuk laporan, untuk serahan kertas, untuk serahan dokumen.
sebab aku ketua jabatan.
kau SETIAUSAHA.

setia sikit berkhidmat, boleh?

grr garang ni.

on the other hand (nak jugak tulis bagi panjang aku ni haaa), my study progress is going well.
it's a bit left behind than what i've planned, but still within the schedule.
supervisor is not only helpful but very inspiring.
aku masih lagi dalam fasa takut-takut tak yakin.
tapi entah, mungkin rezeki aku.

i'm in good hands.
i meet the right person and kebetulan aku memang minat bidang baru yang dia nak explore.
i'll be spending time in the vet hospital when the time comes.
tak sabar nak play with the animals.
i can't keep one at home sebab aku tak rajin nak tukar pasir la apa la.
and i'm more into fish kot ye pun.
tapi nak main sekali sekala suka je hihihi.

i'm supposed to read articles, mark papers, complete few things.
but here i am rambling without specific purpose.

ahh.
lets just reward myself after many sleepless nights worrying of so many things.

No comments:

Post a Comment