Friday, August 31, 2012

as expected.

aku sebenarnya dah boleh agak perangai student ni. kalau dia cakap dia nak datang beraya ke rumah tu, iyekan ajelah sebab kalau tak bagi nanti dia kata kita kerek la apa la. lepas tu rileks je tayah prepare apa-apa sebab dah tahu ending memang tak datang hehehee.

tapi entah kenapa raya ni aku la yang semangat sangat pulak tetiba. message semua adik beradik kot nak join buat makan-makan. ha ada sebablah napa text adik beradik je tak bitau mak kannnnn. last-last mak dapat tahu, habis sekampung dijemput.

-__________-"

aku plan asalnya nak makan-makan konsep kita-kita aje, tak la meriah sangat. nak try masak soto ayam, gentel bergedel bla bla bla. simple je. dapat dekat mak, habis menu tetiba jadi laksa dan nasi lemak.

-_____________________________-"

aku dah cakap tayah, buat yang simple-simple aje. tak penat sangat, aku pun malas nak kopek-kopek perisi ikan tu. dah tahu dah siapa yang akan kena kerah nanti, so aku tak nak. MALAS, tahu? malas nak jadi hamba abdi. lagipun malas nak masak nasi lemak sebab ni raya, dan nak makan tengahari sampai petang jadi menu tak sesuai. periuk nasi pun comel je kompem kena masak banyak kali. plus weekend kan, jadi mesti tamu pun banyak rumah nak pergi. tapi takkkkkk. nak jugak melawan tuh. nak jugak tuh buat yang renyah-renyah. nak jugak yang banyak kerja.

aku memang dah nekad nak balik malam ni. cuti ni, nak la rehat-rehat. nak la study ke kemas rumah ke terbongkang ke. haaaa end up dah kena call suruh balik buat kerja. memang sedebik aku bagilahhh.

aku bukan hamba abdi. kalau sebelum ni aku tegar je ikut je demi konon nak masuk syurga la pahala la dosa derhaka la apa la, aku rasa sama je kalau aku buat dengan hati tak ikhlas, kutuk mengutuk dalam hati dan mengadu pada the other half lepas tu bergaduh-gaduh sebab dia marahkan aku suka sangat lembut hati - sama je masalahnya.

bezanya, satu penat kena buat kerja macam hamba, satu lagi aku boleh buat ikut suka wahahaaaa mestilah pilihan yang kedua.

lagi sekali aku tegaskan, aku bukan hamba sahaya. nak buat open house untuk sedara - semua wajib bantu or else tayah buat. in fact bukan sedara aku seorang. and bukan aku yang galak menjemput. i'll help if only orang lain pun contribute sama.

sudah-sudahlah menjadikan diri hamba untuk keluarga sendiri. letih, okay?

No comments:

Post a Comment