Sunday, August 5, 2012

baiti jannati.

lately, sejak melabur sedikit uang *ecewahh* untuk beli kitchen kabinet, aku jadi semakin suka mengemas rumah. in fact, aku memang suka kemas rumah sebenarnya, with the condition i know where to start and to keep all the messy stuff. for now, tinggal bilik tamu je yang tak betul-betul kemas. bilik baju dah 90% siap, tinggal nak settle menda-menda atas katil bujang tu je.

whatever yang daripada material kain, really drives me crazy. i hate lipat baju hihihi so aku gantung je semua. persoalannya, takkan nak gantung cadar sekali hahahaaa.

rumah aku simple je. tiga bilik, dua bilik air. rumah lot tepi jadi pencahayaan bagus. but that comes with dust too. hell a lot of them huhuhuhu. but aku masih mencintai rumah sendiri.

ada dua bilik air, yang tetamu punya berada di dapur. yang tu, aku seriously tak ada mood nak kemas or revamp whatsoever. jadi most of the time tak guna pun. lagipun aku duduk sorang, jadi my room's toilet pun dah mencukupi. selalu kalau mama and adik or ada tamu, they will use my toilet juga. 

tempat sidai baju, sejak dah dikemas ni amboiiii sedap betul mata memandang. seronok.

i'm in the process untuk beli rumah. rumah tu dah siap ada kitchen cabinet. semua bilik dah siap ada kipas. my main concern ialah bahagian dapur and bilik ketiga dia macam gelap sikit. and second toilet agak gelap. but then, that's how an apartment selalunya, kan?

macam rumah sekarang, ruang tengok tv yang gelap. rumah aku nak beli tu ruang tamu cerah kemain. cerah means good. we'll see how.

entah lepas ke tak loan nanti. aku tak ada banyak cash, but i'm ambitious.

at this age, i'm so proud of myself. hihi.

No comments:

Post a Comment