Sunday, August 12, 2012

hooorayyy.

hampir siap cookies untuk delivery this monday. one batch tu dah settle. legaaa sangat rasa. pheewwwww. sebenarnya, ada yang nak on next wednesday, ada yang nak dekat-dekat raya. tapi aku pulun baking sebab by monday kalau boleh nak tutup kitchen dah. nak settlekan perihal peribadi pula.

rasanya, tahun ni tak ada persiapan raya langsung. baju tak rasa sempat siap. omak eden memang macam tu, every year. disebabkan ada kekangan bajet, aku pun pasrah jelaaaa. pakai je apa ada nanti. cuma looking forward nak beli handbag and sandals. sebenarnya, memang dah keperluan sangat. cuma saja jadikan raya sebagai alasan nak membeli belah dengan rasa tak bersalah. 

ehhh kengkonon tak ada persiapan raya, tup-tup terjebuk beli katil baru bahahahahaaaa. gila betol. dalam-dalam tak ada duik tuuu ikh3.

next week kena turun jalan raja chulan. nak jumpa kawan tempat kerja lama. takutnya nak jejak opis lama hahahhahaa. walaupun aku pergi dengan cara yang baik - tetap cuak dan segan haha. kalau bukan sebab aku nak collect duit raya yang aku mintak kawan aku tukarkan gara-gara aku malas nak beratur di bank dan belum tentu ada stok, malas aku nak masuk kl ni.

duit raya aku tukar sikit je, bajet ketat. tapi sebab mak the other half pun tumpang mintak tukar jadi berganda-ganda la. takutnyaaaa nak jalan kat kl pulak tu haihhh. malas nak drive sebab parking narjisssss sikit situ. tapi naik pengangkutan awam mau pitam nanti posa-posa ni huhuhu. the other half kerja pulak tetiba walaupun dia dah janji nak hantarkan. beria marah aku mula-mula tu sebab aku nak naik tren aje. end up, dia pulak kena kerja. sampai sanggup tanak pergi kerja sebab nak hantar aku, dah apahal pulak. terpaksa la aku pura-pura semangat nak naik tren hahahahahaaa.

lately sangat panas, kan? dugaan bulan puasa. berdasarkan pemerhatian aku, bulan puasa mesti panas gila-gila. lain macam terik dia tu huhuh. dugaannnn. semalam last la aku buat jualan baju. penat dah. minggu depan nak fokus beribadat je ecewaaaahhh.

yela, mak aku cakap, belajar pun ibadat juga. sooooooo, haruslah siapkan proposal aku sebelum mula kelas bulan sembilan ni. aku dah register dua subjek core, dan dah register nak bentang proposal. mampus kalau tak siap.

nightmaresssss.

No comments:

Post a Comment