Sunday, August 26, 2012

menjadi dewasa.

being an adult is never easy. more don'ts, kan? kalau sentap, people would say tak matang. as if being an adult means no heart, no hard feelings at all. being an adult means you are no longer accepted as a human being with flaws. semuanya diperhatikan. itu tak boleh, ini tak boleh. nak-nak kalau perempuan.

heh apalah aku merepek ni bahahaa.

aku tadi beraya rumah the other half. it was unplanned, so i just wore tshirt and jeans. hihi segan sebenarnya tuhan ajalah yang tahu. aku rasa aku memang suka kuih samperit. kau bagila samperit rupa macam mana, aku telan je. sedap ke tak sedap ke setel aku kerjakan. tadi kat rumah the other half, besar gabak samperit dia terkudut jugak aku tiga kali gigit baru habis. tapi sedapppp. sungguh tak sangka ahaksss.

apa perasaan kau bila kau terperasan sesuatu for the second time? contoh macam kau berada di kalangan orang luar, bukan keluarga dan kau perasan ada dua orang perempuan which apparently are best friends (and you, unfortunately had an issue with one of them), pandang-pandang kau dan berbisik - trying not to make it obvious but failed miserably. twice, okay. masa the first time aku terperasan, i was so sad. rasa serba tak kena macam buruk hina gila diri ini waaahhh drama kau hahaha but seriously that was what i felt. it took me some time to get over it, cubaan bersangka baik berjuta kali dan sebagainya. i shared what i felt at last with the other half - tapi aku tak tahulah dia ingat ke tak bahahahaa but whatever.

to my surprise, the second time - aku sungguh bersahaja. tak ada rasa marah, tak ada rasa sedih. cuma rasa gembira sebab i just don't care. tetiba aku rasa aku sungguh matang. sebab instead of blaming myself and feel sorry and be dramatic, aku buat bodoh je and meneruskan kehidupan dengan penuh rasa mengantuk dan bahagia bahahahaa. aku rasa kesian dan pathetic dengan dua orang tersebut. entahlah, in that situation, aku sebenarnya lebih tak suka the best friend than the girl i had the issue with. sebab all this while dia dah okay pun dengan aku. ni mesti kawan baik tu yang kepohci tanya-tanya ni (bersangka buruk sekejap) ke sebenarnya dia kebetulan nak tahu aku siapa ke apa ke cuma sebab mulut beliau sedikit ducky muncung akibat hisap pacifier tu, so nampak macam minah kepoh ahakssss tak baik aku ni heh.

whatever it is, i'm surprised at how calm i was. cepat-cepat meh kita tepuk tangan hihihi. bangganya, mak dah matang nokssssss hahahahaha. tapi kalau cakap pasal kahwin terus tetiba mood swing hahahaaa.

hoih sepatutnya malam ni nak study, tapi tah alahan apa ni mata aku bengkak meleleh-leleh airmata. adakah ini tanda aku patut membuta aje? hew hew hewwwww i loikeeee.

at this age, aku notice aku mudah sentap untuk perkara yang lebih penting. aku sekarang memang terasa bersalah sangat bila aku sepertinya telah memaksa the other half kahwin tahun depan, lepas tu terbaca atau terdengar statement dia seperti terpaksa ke apa ke - terus sentap lelebih lepas tu berang dengan dia hahahahaa nampak tak emosi kat situ?

gedik la wehhh. so tak cool. heh.

No comments:

Post a Comment