Thursday, June 9, 2011

i am full with anger and disappointment.

papa selalu bilang, jangan disimpan marah dan sakit hati. boleh bawa mati. tapi sekarang aku tak peduli. mungkin esok atau lusa aku sudah tidak marah. tapi dalam hati masih terkesan. dan kekasih selalu ingatkan jangan selalu sangka buruk pada orang. tapi tengok sekarang apa sudah jadi? kerana terlalu bersangka baik akhirnya memakan diri aku sendiri.

aku tak kisah kalau cuma aku sahaja yang terkena tempiasnya. tapi bodohlah kau. dengan umur yang sepatutnya dibanggakan dengan pemikiran matang dan kebijaksanaan dalam membuat percaturan emosi - kau cuma satu jasad bodoh yang diperkotak-katikkan perempuan. kau tak fikirkah tindakan kau melukakan hati darah daging sendiri? kadang-kadang aku berharap kekasih juga sekejam itu. selantang itu menghentam orang.

jangan mudah percayakan orang. walaupun pasangan kita sendiri. selidik dulu. dan kalau betul berlakunya kepincangan, jangan terus dibidik orang. luruskan orang kanan dulu. seingat aku, tak pernah kekasih marahkan orang. nak-nak bermulut bocor mengadu itu ini tentang si polan si polan. biar macam mana pun, yang dijerkah aku dulu. supaya aku sentiasa beringat dan bermuhasabah diri. we can't stop people from talking. and btw, kenapa melatah benar pasal bekas kekasih?

sebelum aku jumpa kekasih sekarang, of course dia dan aku ada pasangan terdahulu. benar, dulu aku cemburu. ah sekarang pun mungkin masih. tapi perasaan cinta aku bisa menghapuskan rasa tidak selamat. bodohlah kau sebab memilih wanita yang tak dapat menerima sejarah hidup kau. what makes you think she can accept your previous history kalau sampai dah nak kahwin pun masih ada rasa insecure?

tolong fahamkan aku. aku ini zero. aku masih bukan siapa-siapa. tapi kenapa kau tabur racun pada masa depan aku? semenjak kita kenal, apa salah aku pada kau sampai kau rasa aku layak diperlakukan begini? sebengong-bengong bekas kekasih itu, dia tak pernah sakiti aku seperti mana kau lakukan. all this while, all i did mention cuma kekurangan dia, dengan harapan kau akan rasa selamat. bodohlah aku sebab kau tak hargai langsung. apa agaknya perasaan kau bila aku kata yang bekas kekasih itu jauh lebih cantik, lebih mulus kulitnya daripada kau? mesti meroyan kau, kan? 

i have the sense it won't stop here. and please stop asking me not to think negatively towards everything from now on. because this is what happens when i start to think it was my fault, she was nice to me, what i thought was all wrong.

i did confront her about what she did to me regarding the little sister. she pretended like she was innocent. but now i know it was merely a drama. she is sooo a drama queen. and she's 31 for god's sake. and being matured, i did apologize to this little sister and she didn't respond. so what options do i have now?

two are down. i hope old folks are not involved. or else i'm dead. haih. aku tak akan mendoakan kau bahagia sebab it is fake; aku memang tak ingin nak melihat kau bahagia (for now) so kenapa berpura-pura. jadi aku mendoakan, jika apa yang aku mahukan menjadi kenyataan - moga aku tabah dan kuat menghadapi, moga jiwa aku tak terusik, moga mulut aku kekal terjaga, moga kasih dan sayang aku kukuh selalu.

sebab for now, aku semacam takut dan tawar hati.

Be content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you - Lao Tzu

2 comments:

  1. ksian kite berdua kn...huk3..luf u bb ku! kite mesti kuat!.

    ReplyDelete
  2. ngu3 luf kena la kuat untuk i tau.

    ReplyDelete