Sunday, April 22, 2012

now i understand.

bila tengok di ria tadi, baru aku faham apakes sebenarnya pasal lamaran awal ke scha itu hari. aritu, aku cuma baca aje reasoning si awal tanpa memahami apa dia cuba cakap. in fact, aku ada terasa sedikit putar belit dengan statement dia - sebab aku tak faham the whole story. but now, i do understand what he was trying to tell others.

ada orang kata, kalau dah boleh merisik dah kompem nak kahwin tu, buat apa nak melamar-lamar lagi, kan? betul. aku setuju. tapi aku faham point awal. because i can relate to the situation.

kita kapel *istilah common*, kita bercinta, dan kita mahu hidup bersama. kita tahu itulah orangnya. kita tahu, sebab tu kita plan, kita merancang perkahwinan. sebab masing-masing dah faham yang itulah tujuan kita bercinta. mahu hidup bersama. tambah dengan situasi keluarga pun dah tahu kita bercinta, dan merestui pilihan hati kita maka kita decide untuk ke stage yang seterusnya.

kalau tak cakap direct pun, kita akan sendiri faham. kita faham jadi kita rasa tak perlu luahkan, tak perlu explain, tak perlu tanya sudi tak kita nak kahwin dengan dia, dia sudi tak nak kahwin dengan kita. sebab kita faham dua-dua sudah sayang, sudah cinta kalau tak kahwin cemana pulak, kan?

cuma awal decide, dia mahu tanya scha. jadi dia melamar. walaupun semua pun tahu mereka akan kahwin. mereka pun tahu mereka akan kahwin. mereka cuma mahu dengar yang kita sudi, kita mahu dengar, dia betul-betul sudi.

entahlah, to some, you may not understand. to some, you may feel like it's not necessary. but to me, sebagai manusia biasa yang penuh cela dan harapan, it's good to know one is dying to marry me, that he really wants me menjadi suri hatinya. the feeling is beyond words. indah.

jadi aku faham kenapa awal melamar scha. sebab orang kita, kita assume, kita faham-faham sendiri. kita rasa it's okay. it is okay. cuma sajalah, some people find it necessary to make it memorable. some people want it to be remembered. aku pun turut merembeskan airmata sebab terharu tengok awal suara tersekat-sekat sebak hadoiii peod hang mai la cepat aku asyik nak mellow je nehhh hahahaa.

memanglah mengikut resam barat itu menyesatkan, tapi tak semua aku rasa harus diketepikan. jika resam barat itu bisa menambah kegembiraan dan keindahan hidup bersama, bagi aku kenapa tidak? kenapa menolak benda yang baik?

bukanlah aku meminta untuk dilamar; tak apalah tak lamar pun aku tahu kau memang nak kahwin dengan aku hahahahhaa. cumanya kalau nak buat tu, aku tak tolak. sebab aku memang suka surprise hahaha. but i bet sebab dah beritahu kat sini maka tak surprise dah lahhh kehkehkeh.

tapi tadi nak tergelak sebab ada ke suruh awal tukar baju sebab ketiak menangis *bak kata marsha* sebagai cara nak pergi amik teddy bear and bunga and cincin nak kasi surprise. adooiiii.

ketiak menangis, ketiak berpaya, ketiak ada sungai siap ada pertemuan air tawar air masin hahahaha ingat ketiak lecak dah habis grosssss. hadoiii. lucu nyee~

4 comments:

  1. keti tsunami cmne? hehehehe

    ReplyDelete
  2. nga3 salu banjir kilat jer.

    ReplyDelete
    Replies
    1. really? so far i tak pernah tengok baju kat area keti you basah. me? horrible.

      Delete