Monday, July 9, 2012

dari duduk kemudian meniarap kemudian terlentang.

sakan aku update blog hari ni. tulah dah banyak hari punya cerita hari ini baru ada rasa nak meluah semua haaaah hambiklah kau mesti letih nak baca cerita panjang-panjang hihii.

tadi masa taip entri sebelum ni, konon aku nak cerita pasal study la sebab hari ini result dah keluar. tetiba jadi lain pula tu yang kena ada second entry hahaha apa motif penjelasan aku ini pun tak tahu laaa sebab bukannya aku ada reader sukati akulah berapa banyak entri aku nak tuliskan hehehehee.

result aku rasa okay je, paling tinggi pernah dapat since aku masuk uni. dulu masa degree pun tak dapat tinggi macam tu hahahahaaa so banggalah kejap. sebab tu aku tak ralat sangat walaupun tak dapat capai target dan tak berjaya beat akak aku punya result. tapi yelah, dia diploma aku master mestilah ada bezakan tahap kesukaran tu. tapi tidaklah aku deny keputusan dia memang hebat hihihihi.

kalau bapak aku ada mesti dia akan bagi statement yang sama. yang kakak aku memang bijak orangnya. cuma dia malas dan tak fokus plus suka main-main jadi umur dah lanjut ni baru ada kesedaran nak study betul-betul. parents aku memang suka puji akak aku bijok, sebab tu aku rasa dia ada sikap ujub sikit hahahahahaa. kami yang lain ni, biasa-biasa je bagi mereka. ke kalau mereka puji belakang-belakang, tuh kami tak tahulah. 

apa pun, aku rasa kalau papa ada lagi, dia mesti happy je dengan result aku. kadang aku rasa dek perangai parents aku yang jarang puji aku lah buat aku rasa i need to prove something to them padahal tak perlu pun sebenarnya sebab bukan mereka heran pun hahahahhaa. pada mereka, kalau aku bagus, baguslah sebab bukan siapa pun yang untung aku jugak yang untung. kalau tak bagus mereka mesti perli-perli sampai kau rasa sebal tamau balik rumah bahahahhaaa. kalau aku hadap sangat dengan pujian daripada mereka berdua, kempunanlah jawabnya hahaahhaa jadi baiklah aku cari pujian daripada the other half. dia suka je puji aku hahahahhahaa apa ni asyik gelak je.

tapi betul, the other half suka puji aku. sebab tu sejak bersama dia self esteem aku sangat bagus sampai aku sangat yakin dengan diri sendiri bila masuk kelas. kalau ikut perangai aku yang ada masalah inferiority complex yang chronic tuh, pasti tak siapa menyangka aku boleh jadi pensyarah hahahahahaa. aku pun terkejut dengan keupayaan sendiri sebab dulu aku selalu rasa aku buruk dan hodoh, jadi aku malu nak berhadapan dengan orang. nak senyum pun malu sebab tu aku tak pernah anggap orang yang puji aku kiut itu serious nak kawan dengan aku. pada aku itu cuma mulut manis aje.

tapi bila dengan the other half, dia buat aku rasa sangat selesa menjadi diri sendiri. boleh buat gaya-gaya bodoh sebab dia suka je gelak tengok aku membodohkan diri. masa dia cakap aku ada lesung pipit, baru aku sedar senyum aku comel sebab ada menatang tuh. jadi aku semakin suka senyum bahahahahaa kau dah 20+ baru aku tahu aku ada lesung pipit. no one at home yang cakap senyum aku manis sebab mak aku asyik komen aku senyum tah apa-apa hahahahhaaa.

dan dia suka hidung aku yang kecik dan pesek ni. dulu aku benci hidung sendiri sebab akak aku suka ejek hidung aku kemek. aku busuk. aku buruk. sekarang aku rasa hidung aku comel hahahahhaaa kau ada? thanks la sayang now i rasa comfortable dengan diri sendiri. hidung aku yang pesek ni pun aku rasa comel hahahhahaha betul-betul yakin diri aku ni. dan aku dah tak busuk lagi. sebab aku dah faham erti deodrant ahhahahaha. lagipun aku belajar sains. BO tuh normal la bila kau berpeluh hihihihi. cuma kenalah jaga kebersihan supaya tak melampau sangat BO tu. bila aku tak comot the other half akan puji aku wangi je jadi aku rasa seronok hahahahhaaaa.

entahlah. banyak yang berubah sejak aku bersama the other half ni. yang paling ketara, i love being myself. seronok sangat sebab aku rasa aku cantik luar dalam bahahahahha ambik kau aku puji diri sendiri. to my other half, aku tahu kau tak baca blog aku but if lets say lah kau ada terjumpa blog ni, and it happens to be kau baca entri aku yang ini - terima kasih sebab buat aku rasa alive.

aku sangat happy bersama kau. memanglah ada times aku rasa stress ngan kau but well, macamlah kau tak kan hahahahhhaaa. tapi demi Allah, aku mencintai kau sepenuh hati. with you i found my true self - aku dah tak takot lagi nak berdepan dengan orang sebab walaupun to them i'm ugly, kau tetap rasa aku cantik hahahahaha tuh tipu kau tak pernah cakap aku cantik hahaha but you know what i mean kan.

aku harap jodoh ni berpanjangan sampai jannah. dan aku doa supaya kita maintain menjadi siapa kita, walaupun kita dah berkedut seribu dan uban dah penuh di rambut (walaupun aku rasa rambut kau yang akan penuh dengan uban dulu hahahahhaa).

love you sangat, sayangku. semoga Allah memberikan kau kesihatan yang baik, umur yang panjang untuk bersama aku.

No comments:

Post a Comment