Saturday, July 7, 2012

spring cleaning?

hari ini datang angin mengemas. tapi macam biasalah slow yang amat huahuahahuaaa. tengah kemas-kemas ruang tamu, terfikir alangkah seronok kalau ada duit dalam seribu dua. nak buat beli barang-barang nak touch up rumah bagi cantik.

aku rasa barang rumah yang lengkap aka cukup neh memainkan peranan penting dalam memastikan ada mood nak mengemas. setuju takkkkk? hihihihihi. contoh barang rumah yang penting bukan hanya tertakluk kepada perabot seperti sofa, katil, rak tv dan sebagainya - tuh semua memanglah penting, tapi barang-barang kecik pun penting jugak tauuu. contoh macam meja tepi sofa tu. kena cantik baru seronok bahahahaaaaa. lepas tu plug pulak kalau jauh sangat pun tak best. 

pada aku, developer kena letak satu plug sebelah tempat cucuk telefon tu. sebab telefon sekarang bukan macam dulu. sekarang ada yang kena cucuk plug, plus internet modem bla bla bla tu soooo very important. bila plug tak ada and the nearest plug pun taklah dekat sangat, dah naik semak mata mak tengok extension berselirat dahlah tak cukup panjang heh semakkkk mata ni. so nanti kena beli extension panjang dalam 5meter getuuuu.

lepas tu pulak masuk dapur gila tak ada mood sebab tengok rak letak barang-barang dapur tuh buruk sangat. dengan impian nak letak blind kat open space tu haih that will all cost me money. kan best kalau duit jatuh dari langit wawawawawawa. dapur aku tu yang paling tak best sebab takde almari tertutup jadi semua ternganga jadi bila tak kemas memang sumpah tak ada rasa nak masuk pun huhuhuhu. neh pun pinggan dah berlungguk sebab malas basuh ishhhh teruk ni perangai.

i love my house nonetheless. tapi ada few things yang aku rasa kalau ada akan menyerikan lagi rumah ku syurga ku ecewaaahhhh. meh nak list down:

1. katil queen lagi satu - so that aku boleh buat bilik depan as bilik tamu and tidaklah semak mata tengok tilam terbiar je. aku sayang tilam tu teramat sangat and sangat sedap juga so to let go is not an option. cara terbaik is to find a bed frame. budget tak lebih rm200 bahahahahaaa.

2. sofa 3-seater. sebab yang ada ni dah terasa sangat kayunya. sakit badan bila baring. budget tamau lebih rm100 hahahhahahahaa ada?

3. curtain. langsir ruang tamu tu dah lusuh sebab tak pernah basuh hahahahaaaa. lagipun kena buat rail baru. rail yang sekarang ni teruk sangat placing and so old school. kalau boleh nak langsir yang simple tapi menarik la. tapi simple pun mesti tak kurang rm100, trust me aku dah pernah beli.

4. blinds. ni untuk dapur sebab nak gantikan langsir and kalau boleh nak cover more. sekarang pakai langsir dua panel jadi ada one side dia tak cover. yang ni aku dah tengok arituh, mau jugak menelan belanja tak kurang rm100 hehhhh kopakkkkk.

5. rak barang dapur yang lebih proper. no need to say more la why i need it. bajet: not more than rm50 bahahahahhahaha bangang mana nak carik ni?

6. satu rak yang boleh menempatkan microwave, oven, toaster and rice cooker. rice cooker tak beli lagi tapi dah ada angan-angan ni hihihihihihi. but looking at my kitchen's condition aduhai pathetic kotttt. pun bajet tamau lebih rm50 hahahahhahahaaa.

7. extensions. ni pun tak boleh lebih rm50 la bengkok weehhhh.


all in all, aku rasa boleh botak jugak kalau nak tanggung seorang ni. tengoklah kalau aku boleh goda tokei biskut untuk sponsor sikit hahahahhaaa. i want cashhhhhh bebehhhhhhhh.

however, melihat kepada barang rumah aku ni, i think i have more than my friends yang bujang. in fact, i do better than my friends yang dah kahwin. i have a more complete house walaupun aku bujang.

for that, i think i deserve to be proud of myself hihihihi. and i should be grateful. for that, Alhamdulillahhhh.


No comments:

Post a Comment