Friday, November 9, 2012

a dead end.

in three hours, i'll be meeting with my sv. walaupun sebelum ni aku selalu mengkhabarkan kata-kata indah terhadap sv aku, tetaplah jantungku berdegup laju, tangan berpeluh dan hati berdebar-debar. lately, aku kejatuhan motivasi yang teramat dek melihat ketidaksungguhan di atas sesuatu perkara.

syaiton yang direjam kemain rancak menghasut; aku sampai terfikir how can i go on with this? as if aku seorang yang berhempas pulas cuba mendapatkan kehidupan yang baik. adakah ini yang dikatakan taking advantage ke atas insan yang lemah? haih syaiton, pergilah carik orang lain. berhenti ganggu aku.

cancer ni kalau tak dirawat kian merebak. kebahagiaan dalam kedukaan. ecewah tampar pipi sendiri meh. patut siapkan kerja tapi bermadah di sini pula. haih aku tertekan amat ni. dahlah cuti next week kena potong satu hari. nak cuti pun susah la wehhhhhhhhhhhh. mensikkkkk.

aku tak tahu mana silap. lahir dalam sangkar emas, atau ditakdirkan jadi manusia biasa.  frying pan murah, hasil tak semenggah - marah. buang rezeki. marahkan dapur yang dapat pun kerana diberi percuma. kau anak orang kaya, apa kau tahu? marah sana sini bila benda tak menjadi. tapi lupa diri, yang sekarang papa kedana tak ada harta. suruh kerja, nak gaji tinggi saja.

bukit harus didaki. bukan terus ada di puncak. aku pun kerja pertama cuma RM800, epf socso pun tak ada. bukan terus dapat kerja beribu. orang nak pengalaman la sekarang, tapi kalau kau memilih - habuk pun tarak. gaji RM800 pun, besar maknanya dalam membantu aku. ke kau rasa aku tak perlu dibantu?

bodoh piang pi carik penyakit aku ni. haih.

No comments:

Post a Comment