Monday, November 12, 2012

helloooo world.

on saturday, i met a friend at ukm. supposedly we planned nak masuk bilik rujukan tesis tapi atas sebab tetiba tutup pulak, maka jadi satu sesi berborak pulak. i've heard about what had happened to her studies; betapa terbazirnya setahun dia tanpa progress - i felt obligated to help. cumanya aku pun terkontang-kanting membanting tulang empat kerat, jadi apa je yang aku boleh tolong pun bahaha. but i guess sometimes, to be there is a great help.

be there, and listen. to be honest, it's never an easy journey when you decide to further your studies and work at the same time. plus, it has been years since you graduated. tapi aku baru tahap masters. and she is doing her phd. so i guess hers must be harder. untungnya dia, dia dapat cuti bergaji and everything is paid. duduk pulak dengan parents, kereta best gila duit banyak hahahhaaa.

tapi benarlah Allah maha kaya, semua insan pasti ada ujiannya masing-masing. aku dipermudahkan segala urusan nak belajar and everyone around me is very helpful. dapat supervisor pun baik (walaupun aku sungguh takut dengan dia bahahaha) siap offer aku buat phd dengan beliau lagi fuhhhhhhhh aku rasa sungguh terharu di situ. selalunya student yang akan termonyeh-monyeh tawar diri, tapi in my case supervisor offer diri which is very rare so terima kasih, ya Allah. kadang aku takut i'm not up to her standard or aku sesungguhnya memang malas pun so aku rasa i'm being a badass here. tak sangka rupanya ada orang lagi teruk daripada aku so aku ni kira bagus la bahahahhahaha.

aku rasa aku tak pandai dan kadang tak matang, tapi kawan-kawan suka mai rujuk kat aku bahahaha mesti sebab aku pandai berlakon pandai ni hahahahhaa. aku berlakon je kadang tu, betul tak tipu ni hihi. acapkali orang tak percaya bila aku cakap aku tak tahu or tak reti, lagi satu kalau aku cakap aku sengkek pun orang tak percaya haha susah jugak bila jadi macma ni. bila aku cakap aku bukan daripada keluarga senang, pun tak percaya. pfffttt.

hari tu jumpa sv, segalanya lancar termasuklah bohong sunat aku bahahhaaa. she offered me to do my phd dengan dia sedangkan aku baru second sem buat masters hoih apakah. ini pun tak tahu macam mana lagi ni hahahaha. adoiyaiii.

december ni aku akan defend my research. berdebarnya toksah cakap la. teramat. but i just want it to be done and over with la. malas nak fikir dah hohoho. wish me luck k.

btw, tadi masa driving nak balik after dinner, tetiba ada spider berlari terus aku panik rage dalam kereta. macam nak nangis. the other half tah khusyuk korek gigi ke lombong bijih ke pun terkesima terus kena marah dengan aku bahahahaha. demyu spidet. may you rest in peace.

No comments:

Post a Comment