this week - even though today is just wednesday, is such a wonderful week for me. aku super busy dengan macam-macam hal so waktu tidur semua ke laut habis. tapi mujur today dapat cover balik aku masuk opis pun dah tengahari wohoho. and terima kasih rakan sekerja yang sangat memahami; tak marah pun aku cakap aku tidur terbongkang tadi tak larat nak bukak mata huhuhu.
seronoknya kerja di sini, they are all very understanding. selalunya kalau takde urgency diorang tak kacau lah. pandai-pandailah atur masa kan. janji kelas buat, kerja admin ke kertas exam ke apa ke semua siap. so far aku tak ada issue besar lagi; anak-anak buah pun alhamdulillah sangat bagus walaupun kadang-kadang melawan bahahaha.
nak list down apa yang best minggu ni:
1. 16 nov - genap tiga tahun kerja kat sini. i surprise myself sebab selama ni asyik tukar kerja bahahaha.
2. Bos puji aku profesional - an ex student told me he said this in class. wowwzeee love love.
3. students said, "amboi miss, sume lecturer asyik mention nama miss je dalam kelas." hoih ni ngumpat ke apa but they said they were all good stuff. i didn't ask what are they btw.
4. ex students are begging me to take over the class because they said they miss me and i am more fun bahahaha padan muka dulu kemain ngomel aku bising tak bagi skip my class.
5. a colleague is having problems with her staff; her staff some sort of idolizes me; her staff likes the way i handle things - she was taken aback i guess. the idea that someone idolizing me is cool - but knowing that it hurts my friend, i don't know what to feel. great is just not right, right?
6. i had a presentation yesterday, and my professor loved it. she loves the idea and really looking forward to see the result, in which the pressure is on bahaha. sometimes i feel like she doesn't like me but entah, lets just think positives la hihihi.
7. friends in class thought i'm super good and smart. they will come to me and ask for help - padahal aku pun clueless just like them bahahaha. i guess my acting has improved significantly hahahaha. but i feel sorry for them sebab i could be wrong too. but as long as i can help, i would be very happy to.
8. students want me to conduct a MUET course. i said yes, but they are paying me rm50 per pax for 4 sessions - 3 hours for each session. i limit the class to only 28pax - itu pun aku rasa dah ramai gila but she said it could be more. aku kesian nak refuse tapi badan dah lunyai ni kerja banyak huhuu. will see how la. i will still try to help.
the problem with me is i'm so much into helping sampai tak terkejar. but it's so rewarding to know they appreciate you. the feeling bila kau tengok students berlari di tengah padang nak kejar kereta kau just to talk nonsense, saying hi and merepek-repek: MasyaAllah. walaupun cuma cakap merepek but to know they are happy to see you, speechless beb perasaan tu. you can't get it if you don't teach wholeheartedly.
the feeling bila kau tengok bebudak ligan kau nak tanya soalan lepas kelas - seronok sangat. dalam kelas semangat tanya itu ini, very responsive and exciting - aku rasa macam dunia ni aku yang punya. bila students happy and looking forward nak datang kelas aku - aku rasa macam aku dah berjaya menang award.
i do what i have to do. and i do it the best i can.
All in all, there's only a word i can say; Alhamdulillah.