Sunday, November 25, 2012

Talking randomly.

1. the week is almost over. such a tiring week, but full with happiness. presentation on friday was good; although we could do better hihi. but congrats to all girls in the team.

2. during the presentation, once i was done with my part, the first presenter (i was the fifth) whispered to me asking for presentation tips. we are both lecturers, so i guess saying practice as a tip wouldn't make sense so i said you must sweat profusely. we both laughed and i continued to sweat like hell for like few minutes pfffftt.

3. aku teringat ada satu part dalam citer bond baru-baru ni - say the first thing that comes to your mind. contoh macam aku sebut makan, first thing aku akan associate dengan that word is sedap bahahaha. so on the day of presentation tu, the third presenter associated my name with knowledgeable - i was flattered. 

4. lepas kelas semua pun pakat tanya pasal research method dengan aku, konon nak berguru padahal aku pun tunggang tarak jugak bahahaha. aku sampai jadi sedikit annoyed sebab almost everything diorang refer pada aku or mintak pengesahan. hadoi. tapi takpelah, aku seronok jugak at least at the same time aku pun dapat refresh memory tua aku ni bahaha. ada kawan cina aku ni macam semangat tanya itu ini - i told my mom and mom said be careful sebab diorang ni cunning. hahah ada sekor memang cunning - apa aku ajar, dan bagi contoh guna tajuk aku end up dia tiru sebijik-sebijik. gila cilaka.

5. tapi aku berpesan pada diri, biar je. sebab kalau sekadar tiru tapi tak paham tak berguna juga hohoho. hurmm lately aku banyak cerita pasal kebaikan diri sendiri di sini, tapi jangan salah paham. bukan nak berlagak riak ujub segala - cuma aku nak mengenang kembali kualiti diri sendiri. aku selalu rasa down, rasa diri useless and hopeless so dengan harapan bila aku baca apa aku catat kat sini aku boleh buat diri lebih bersemangat ecewaahhh.

6. semalam dinner dengan family the other half, today merayap to ikea juga. picked his sister up at UIA lepas tu baru pergi ikea. hasilnya, betis aku tegang. my other half punya mak mempunyai kekuatan kaki yang sangat hebat; aku kalah dengan jayanya. plus, today aku demam. and aku cuma ada baki duit syiling je. sungguh sengkek bahaha.

7. sementara menanti the other half and his sister pergi buy food, aku dengan ibu pun berborak sakan. hurmm kadang aku rasa seperti belot dengan the other half, tapi kalau aku tak cakap yang benar, as if aku lah yang bersalah dalam hal ini. jujur jelah, aku pikir nak jadi menantu dah pun. maaflah makcik huhu. dahlah malas nak pikir nanti sedih huhuhu.

8. the other half ada satu tabiat - suka buat ulasan cerita through sms. contoh macam ada movie kat tv, tapi aku decide tamau tengok - dia akan cerita what's going on bla bla bla. kalau 3 jam cerita tu, 3 jam la sms pasal tu bahahaha. adik aku selalu tanya, apa je yang kitorang sms kan; ha ni lah salah satunya.

9. aku perasan trend terkini remaja sekarang - sambut monthly anniversary wth. hepi monthaniversy kejadah tah eja aku tak tau. guess i'm too old? or sebab hubungan kami dah nak masuk almost 8 years so 94 months dah perghhh kopak kopek nak beli hadiah tiap-tiap bulan if we were to follow the trend haha. well, kadang teringat baru wish anniversary but takdela make a point to beria celebrate. but i guess tu hak individu la kan sukati uolsss la. 

10. 94 months. nak masuk 95 months dalam seminggu sket lagi ni. bila nak kahwin ni wehh?

No comments:

Post a Comment