Wednesday, May 25, 2011

life is like fashion.

one day you are in, the next day you are out.

semalam, anak didik aku meninggal dunia kerana kemalangan. rasa macam baru je aku melawak mengusik dia tahu-tahu dah tak ada. sedih, hanya Tuhan sahaja yang tahu. tapi aku tahu setiap yang hidup pasti akan mati. bak kata kak ema, bilamana manusia ini dilahirkan, setiapnya sudah pun ditunangkan dengan kematian.

life is just too short to be wasted. and i don't want to waste my life playing dirty politics. aku hidup bukan semata-mata untuk disukai, menjadi orang lain agar aku disukai. aku cuma mahu jadi diri aku sendiri. kalau kau tak suka, aku tak boleh kata apa. dan kalau ada orang tak suka aku disenangi, itu bukan salah aku. aku hidup bukan untuk orang lain. yang penting, bukan untuk berlawan siapa lebih baik, lebih best, lebih hebat.

i am here to educate the students and i love them to bits. it is hard not to be attached to them when you have taught them for years. rasa macam anak-anak sendiri. okay, maybe that sounds too old. they are like my little brothers and sisters; now i feel younger again aha!

i am here for what i do best. aku tak mahu jadi pensyarah paling best dan sporting di mata anak-anak didik. bila perlu marah, aku akan marah. dan bila melawak, kita melawak, okayh. aku akan bahan students cukup-cukup - it satisfies me to see their blushed faces hahaha. aku rasa kalau aku single memang students adalah sahabat baik aku kwang3 gila loser thank god i have a boifren.

malam tadi aku sayu memikirkan what if he is no longer with me. terus menangis hadoi cengeng sungguh. see, even thinking about it can make me cry kalau betul-betul entahlah. kakak aku memberikan tilikan aku akan jadi gila bila boifren tak ada. betul ke?

mungkin, it's all i can say. aku tak kata aku akan mati. of course hidup akan diteruskan but it will never be the same again. mana mungkin sama sebab dah tak orang yang nak main-main dengan aku sampai aku ketawa mengekek-ngekek seperti ikan kekek mak iloi-iloi, ikan gelama mak ilai-ilai heh.

ahhh let's not think about it, shall we? aku mahu spend the rest of my life with you *awwww*, and for the time being, since we're not married yet, let's just spend whenever time possible together, okayh? aku rasa bersalah kau banyak spend time with me rather than family, but aku pun macam tu juga family jumpa kadang-kadang je. aku tahu ada yang tak suka kita jumpa selalu sangat tapi kalau ada pilihan, memang besok juga aku pinang kau hahaha. dan aku tahu reputasi aku dah tercalar di mata mereka tapi yelah, aku hidup bukan untuk orang. yang penting kau dan aku gembira. kau terima aku seadanya. lagipun dah macam-macam mereka cakap pada aku tapi still aku masih melekat sibuk nak sniff-sniff kau hari-hari.

ah pendek kata, i miss you, and again, i'm praying that may time fly super fast. amin.

No comments:

Post a Comment