Wednesday, October 26, 2011

short is more practical.

sejak dua tiga empat lima menjak neh, aku dilanda masalah ketombe pula. aku rasa ini mungkin ada kaitan dengan rambut tebal dan tabiat aku suka bagi basah rambut lepas tu tak kering betul-betul before pakai tudung. rambut panjang memang tak membantu menyelesaikan masalah ini walaupun aku pakai head n shoulder.

hurmm. rambut tebal memang tak leh nak buat apalah. memang azali begitu. and tabiat aku suka basahkan rambut membantu aku menyejukkan kepala sebab bila aku panas - aku migrain. jadi aku terfikir betapa mahu berambut pendeknya aku bahahaha. tapi selalu risau potongan begitu tak sesuai dengan bentuk muka aku yang square neh. tapi semalam i google2 (ceh nak potong rambut pun nak google gaya), baru aku sedar ramai celebrities berbentuk muka seperti aku (heh apa yang aku cuba sampaikan neh hehehe).

berbalik kepada potongan rambut yang aku suka. ada dua yang aku berkenan. pertama, memang super pendek dan sangat praktikal dari segi nak basuh dan keringkan. tapi tak sure whether i can pull it off or not. yang kedua, medium length. still tak tau okay ke tak dengan aku dan condition rambut aku yang halus tapi kembang *apakah* ini.

haih layan jela gambar cutting yang sangat menambat hati ini.



bila tengok dua gambar neh lama-lama... rasa macam yang no 1 macam sangat menambat hati. heh aku memang ada soft spot dengan short style. tapi sesuai ke dengan aku neh? and one thing to note, it's time to change my hairdresser. sebenarnya dah lama nak tukar, tapi tak jumpa lagi yang best macam yang sekarang di mana boleh kaw tim harga and so far cutting dia aku suka. but i guess, between those and agama, aku rasa memanglah aku pilih yang the latter. 

we'll see apakah resultnya nanti hehehe.

*photos are taken at www.about.com*

2 comments:

  1. i like the first one! go dear!

    ReplyDelete
  2. hehehe oke2 nanti i carik kedai untuk muslimah eceh2.

    ReplyDelete