Friday, June 29, 2012

dasar gedik.

hohoho today aku mahu berperasaan gedik. semalam, aku tidak dapat tidur. tadi, dapat jumpa buah hati, tidur petang aku pun sakan dah macam kayu balak. see, how significant he is now?

tadi cubaan nak tidur before zohor, gagal sebab asal mata nak lelap, batuk pun kunjung tiba sampai sakit-sakit rusuk aku dibuatnya. pernah tak kau batuk sampai pinggang pun macam nak putus? kepala macam nak meletup? rusuk macam patah riuk? ecewahhhh gaya nak ganas je tapi macam tu lah aku rasa tadi.

tambah pulak dengan mual amboi kalau mengandung alahan begini, haruslah aku berfikir panjang sebelum mengandungkan diri eh ehhh hahahaa. tak yakin boleh go through that phase tanpa mengomel dan mengeluh. dah berdosa tak pasal haishhh. tapi itulah pengorbanan nak jadi ibu. soalnya, mampu ke? haaaa jawab jawab jangan tak jawab.

dah tak payah nak cerita pasal mengandung beranak semua la. yang utama kahwin dulu ehem. sebenarnya aku nak cerita, masa gagal nak tidur tu aku saja la surf internet, nak tahu cincin selalunya dipakai di tangan kanan ke kiri. kalau ikut selesa aku haruslah on the left sebab aku selalu akan free kan tangan kanan daripada apa-apa aksesori. plus tangan kiri jari dia kecik sikit bahahahaha nampak tak ada unsur jimat di situ?

dalam aku surf-surf tu, terbukalah satu page yang cerita pasal bertunang mengikut hukum syarak. adoi jahilnya aku sebab tak pernah ambil kisah. yang aku tahu, aku tak teruja sangat pun nak majlis bertunang beria segala ni. simpler is better. tak perlu mak nenek segala junjung adat ni kan membazir tu. lepas tu barulah aku tahu, antara kaedah bertunang adalah yang lelaki tanya pada yang perempuan and vice versa, ajak kahwin la pendek cerita; ha tu dah kira bertunang la.

bahahaha terus aku perasan gedik mak jemaahhh tersengih-sengih pikir, macam tu dah almost lapan tahun la aku bertunang? aku ni tunang orang la? omg aku ada tunnaannnggg hahaha dasar gedik kau nyahhhhhh.

sampai malam ni, aku terseronok sendiri sebab perasan sudah ada tunangan. meh lempang diri sendiri laju-laju bahahahaaaaa. okaylah uolssss, mak nak menidurkan diri. esok nak dating ngan tunang haruslah muka berseri-seri hahahahhahahahaaaaaa i can't imagine myself saying those words again and again.



tunangku. heshhh kau biar betul nokkkkk.
bagi menambahkan loya tekak semua (bajet ramai readers), nah aku bagi gambar gedik:

No comments:

Post a Comment