Tuesday, June 26, 2012

terasa seperti dicerobohi.

aku sebenarnya tidaklah semesra mana. tambahan lagi, memikirkan mentaliti melayu yang suka berlonggok bersembang menyebar gosip, menjadikan aku semakin anti-sosial. aku kalau balik, tengok muka jiran pun tidak. kalau ada yang berlonggok depan rumah di tingkat bawah, selalunya aku hanya akan pass by tak angkat muka apatah lagi nak menegur. buruk ke perangai begini?

entah. sebab aku fikir aku duduk di sini sebab aku nak dekat dengan tempat kerja. dulu, sewanya okaylah tak mahal sangat. sekarang pun, walaupun dah naik sikit pada aku masih lagi yang termurahlah. dan aku suka rumah aku sangat sebab dia unit tepi. jadi tempat sidai kain memang best dan cahaya banyak masuk. plus, rumah sebelah tak ada orang, unit atas pun kosong jadi lagilah aku suka bahaahahaha.

dulu, masa mula-mula pindah, rumah depan my house kosong. memang aman dulu. rumah banyak yang tak berpenghuni. makanya, sunyi sepi dan bersih. sekarang, haih sedih. dan paling aku tak gemar, rumah depan aku adalah orang satu tempat kerja. gila tak ada privacy. tak suka sangat huhuh.

haih aku dah ada rasa nak pindah. tapi bila aku survey tengok harga memang tak mampu nak duduk seorang, tanggung seorang. terasa macam nak pindah jauh pun ada. bencilah ada perasaan macam ni.

haihhhhh. gedikkah aku wehhh?

No comments:

Post a Comment