Sunday, March 4, 2012

hari ahad yang sunyi.

this is weird, you know. having a quiet moment in my room - with the only sound i have is the fan. usually, di rumah sewa aku ini - hujung minggu is hell. kalau tak ada parti, kanak-kanak terjerit-jerit bermain tak kira waktu. i guess mungkin semalam sudah penat bermain aci ligan terjerit-jerit sampai pukul 2pagi.

hari ini, aku berjaya basuh baju - the thing yang aku nak buat semalam tapi gagal bahahaaa. sungguh kuat kuasa penolakan whenever it comes to baju dan seangkatan dengannya hihihi. and aku dah berjaya balut buku, dan aku sudah berjaya study 3 pages already of my textbook.

me, with the shortest attention span - it's an accomplishment to have read three pages bahahahaaa. and now entering page 4 wowwwwzeeeeee. this semester aku ambil 2 subjek sahaja, itu pun sudah tidak menang tangan. muka boifren sudah semakin jarang dibelek. ada masa terluang hanya fikir tidur sahaja.

dan aku sudah mula bangun awal. tiada lagi erti kata bangun di tengahari buta. selalunya by 9 am aku sudah gusar memikirkan macam-macam nak kena buat. good things, hoh? subjek sem ini cuma discourse analysis dan research methods - tapi macam biasa aku pun bias, aku lebih suka kelas research method, and aku lebih suka subjek research method because i'm familiar with it and the lecturer sangat comel dan kelakar in her own way.

macam kelas discourse analysis, aku boleh relate and boleh faham but the class is so dull after one hour aku dah lost attention. masa degree dulu ada belajar sikit-sikit tapi sumpah dah lupa semua bahahahaaa. lecturer dia baik je tapi aku neh ha yang nakal tak boleh nak fokus. tapi kerusi kelas tu memang tak best, tak selesa. i'd prefer to have a desk rather than sitting on a chair yang siap attached macam dulang tu. kelas is straight three hours - just imagine me, with a great great grandmother back - sitting for that long hours.

maybe you would say i should excuse myself and go out and stretch myself for a while, take a short walk to the restroom but that's just not me. i'm paranoid. i don't go out during classes, not even to pee. i'm nerd like that. i am just too scared that i would miss something very very important bahahahaa paranoid i am.

heh what the hell i'm here rambling where i'm supposed to study 26 pages more as the class is tomorrow. the shortest attention span i have.

2 comments:

  1. hua3 bagus2..pelajar yg baik..hihih. nnti i dtg bwk hadiah sik lemak ok.

    ReplyDelete
    Replies
    1. nyummmm3.... baiklahhh... i'm waiting for bantuan kemanusiaan dengan sabar nehh hehehee.

      Delete