Tuesday, March 27, 2012

it's not fun, at all.

aku sedang makan hati yang amat sangat.
sometimes i wonder would it be different if papa is still around.

wise man, i need you now.
but you are nowhere to be found.

funny man, make me laugh as you've always been.
but you are nowhere to be seen.

most of the time, we take things and people for granted.
we feel that we are right, that we've done what is right.
we feel that it's okay, while it's not.
we make believe that it's okay.

dan bila tiba hari di mana semuanya hilang, kita rasa kita tak rugi apa-apa.
tak. 
aku rasa ada lubang yang maha besar dalam hati aku sekarang.
ada seketul batu di tekak kerana tangis yang aku tahankan.
kerana terlalu sedih.
dan kerana terlalu merindui tapi tak bisa diubati.

kita rasa kita melindungi orang yang kita sayang.
tapi hakikatnya kita merosakkan apa yang kita ada.

kita takkan boleh puaskan hati semua orang.
kadang-kadang aku harap salah satu pihak boleh ada sedikit rasa simpati dan memahami untuk aku. 

or at least pretend that you actually care.
'cause it hurts to know that towards the end, for all that you've fought for - all that matters is YOU.

how you feel.
how people see you.
how we make you feel.

diluah mati mak.
ditelan mati bapak.

tapi aku dah tak ada ayah.
anak yatim hihih.

aku menulis kerana aku tiada kawan lain selain keluarga dan boifren. dan bila aku ada masalah, di sinilah tempat aku menulis. menulis menenangkan aku. membuatkan amarah aku sedikit kendur. melenyapkan sedikit rasa sendu di hati. kamu, bagaimana?

No comments:

Post a Comment