Sunday, May 13, 2012

aging gracefully.

sekarang, orang makin takut tua. bukan sebab takut mati, tapi sebab takut dah tak cantik, kendur sana sini. baru-baru ini, aku beli bio oil nak buat sebagai moisturizer, plus tangan berparut sebab kena minyak panas few weeks ago. bila membelai muka baru terperasan sudah ada kedut sedikit bahahahaha. tak sedih pun, rasa macam kagum.

all this while, semua selalu ingat aku masih muda dek aku suka berperangai sakai aka i didn't act according to my age muahahaha. lecturer pun persoalkan betul ke aku lebih tua dari classmate ceeehhh but i still love you dr shin chan heheheee. tapi bila tengok ada fine line dekat bahagian kedut senyum tu, aku tersenyum. macam: wow, i'm old - lalu tersengih dan menyengih lagi sebab nak tengok kedut bahahaha gila.

entahlah. it's something everyone can't avoid. tak boleh lari. pergi antartika pun tetap umur semakin bertambah takkan berkurang. aku tak risau menuakan diri, cuma harap biarlah pasangan boleh menerima aku yang tua juga. yang dah kendur, menggelebeh sana sini. yang berkedut seribu. yang rambutnya no longer brown bronze tapi putih kelabu warna kegemaran eh ehhh hahahaa.

biarlah cinta masih sama, walaupun aku sudah dimakan usia. biar diri aku dicintai kerana indahnya aku. aku ada kawan, husband suruh luruskan rambut sebab rasa wife tak cantik berambut ikal. haih sedih. tahukan anda wahai lelaki, semua tu kos? orang laki sebuk nak isteri low maintenance, tapi minta bini jaga diri amboi amboi tak ukur baju badan sendiri betul. mintak muka biar tegang, dada tegang, punggung maintain pejal macam anak dara - itu semua memerlukan wang ringgit. nak beli product, nak pergi buat facial etc. kalau ye pun nak masuk gym, kena jugak bayar yuran takkan selamanya nak yuran murah sebab ikut harga student ehem eheeem bahahaa.

pointnya di sini, terimalah bahawa ini semua kitaran dunia. yang muda akan tua. tayah nak jadi artis sangat cucuk tang sini tang sana. muka bolehlah nampak tegang, dada up sebab guna push up bra. tapi kalau kau tengok betul-betul, tangan tu boleh nampak kedutnya.

larat pulak nak cucuk kolagen satu badan. nak pulak kerjaya pun suam-suam bawah ketiak je. wawawessss. selamat menjalani hujung minggu semuaaaa. and selamat menua satu hari lagi. dan selamat beramal. teeeheeeee.

p/s:

dialog dengan dr shin chan pasal exam;

"your final will be on 11 june"
"alaaaa... why 11.."
"why? any problem on that date?"
"12 june is my birthday. i want to celebrate."
"soooo? you can celebrate on 12. your final is 11. no problem, right?"
"i'm celebrating on 11."
"why? i don't get it."
"well, i can't celebrate on 12. how can i celebrate being a year older? so 11 is to celebrate me being a year younger".
"you crazy little rascal"
hahahahhahaaaa.


4 comments:

  1. yeah..where's my little rascal..hik3. tu la..grey pon dh tue mengikut tahun kereta..need some tlc.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ngu3 yours is older. so, Peugeot 308? *evil grin*

      Delete
  2. serious enthusiast needs a manual car. so i vote for swift sport. hahahah. (since i dunno whether can afford impreza or not).

    ReplyDelete
    Replies
    1. dream big, bro. make it the biggest you can. teeheee.

      Delete