Wednesday, May 30, 2012

ilmu dan keredhaan.

aku tak nafikan, aku memang tegas dalam mendidik. suara aku macam petir. and there were times i was being super sarcastic. but that doesn't mean i don't love my students. that i purposely fail them. even though i'd love to in some cases, but thinking of this as satu amanah yang harus aku jaga, maka aku cuba bersikap adil.

tapi Allah maha kaya. jangan sekali kau cari pasal dengan guru atau sesiapa sahaja yang memberikan kau ilmu. memang sampai kau mati, selagi guru itu belum meredhakan apa yang kau dah buat pada dia, sampai bila-bila hati kau benak hitam pekat ilmu pun meluat nak lekat.

jangan cakap pasal apa bidang yang kau belajar, tanpa bahasa kau bukan makhluk, tahu? binatang pun ada bahasa sendiri. ini bukan masalah bidang, tapi attitude. perangai kalau dah buruk dan malas, dan ditambah kurang bijak - jangan kau tunding jari ke arah orang. bodoh namanya.

dan tolong. simpan ibu bapa kau yang tidak beradab itu di rumah. aku sering tertanya-tanya mengapa kau sangat kurang ajar. rupanya ibu bapa pun sama. maaf pakcik dan makcik. if you feel i'm not fit enough to teach your amazingly wonderful daughter, you may do it yourselves.

sepertimana kau merayu pada aku untuk luluskan kau as if aku sengaja bagi kau fail, aku juga merayu supaya tidak lagi melihat kau semester akan datang.

you are just my worst nightmare. the pain in the ass. another biatch that i know wouldn't survive in the future.

where your parents no longer can protect you, you'll die. slowly and painfully.


that's how an educator curses. heh.

2 comments:

  1. now i imagine us as a cat "die slowly and painfully human.."

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahaha exactly what was on my mind, tapi tadi nak cepat tak sempat nak carik gambar hihihi.

      Delete