Saturday, May 5, 2012

new friends.

today, i make a new friend. not really a friend pun just kenalan masa sesi goyang pinggul tadi. i thought i would be a laughing stock but i am glad i wasn't so bad. ada yang lagi tah pape bahahaaa. the session was tough, especially i'm not as nimble as i was younger. and if i were to compare, memang ada beza orang yang memang diajar untuk mengajar senaman dengan yang buat kerana boleh buat.

i think the moves were easier back then. ini dah macam penari mexico telan marijuana dah dibuatnya tadi bersepah-sepah baahahaha. dulu, instructor ajar step by step, music wasnt that loud and kalau dia ajar pun dia akan tutup music and showed the steps until we got them baru guna music. heh tapi apa pun dah lepas, janji now aku berpeluh macam kambing pun aku dah happy.

cuma aku notice each time aku work out migrain mesti datang bagai diseru. tadi pun kaki rasa bagai dihiris macam aku selalu kena masa naik broga. tapi demi kesihatan akan ku teruskan juga. doakanlah kejayaan aku, kawan-kawan.

eh nak cerita pasal kawan tadi. apparently, minah tu ex student tempat aku kerja ni. baru dapat kerja di uniten dan baru je belajar menyewa. kelakar bila dia dengar aku duduk sorang, terus dia ajak aku jadi housemate dia. wehhhh pengalaman aku sebagai orang tua, tayahlah nak ajak orang baru kenal neh. kang korang sakit hati apa tak dapat.

aku pun politely la cakap terima kasih, aku happy duduk sorang. dah tiga tahun dok sorang *unsur menipu*. dia pun ceramah la bahaya la dia pernah duk sorang bahaya bahaya bahaya. ye dek non, memang bahaya. kalau tak takkan mak aku hari-hari kalau boleh nak suruh aku kawin bahahaha.

entahlah. for so many years living alone and being so lonely at home - i develop the fear of being attached to people. takut nanti aku sedih lagi bila orang tak appreciate friendship aku. so aku avoid any attachment. plus, rumah aku dah macam-macam barang ada leceh. and lagipun aku tak sukalah serumah sampai lima enam orang ni. rimas dan banyak kerenah nanti.

aku kan orang tua. orang tua memanglah cranky sikit. 

tua tua tua bujang tua. loner. booo.

2 comments:

  1. bb kn lone ranger..ah semak aje duduk reramai. bkn kenal perangai masing2 kenn..

    ReplyDelete
    Replies
    1. aah hihi i neh memilih sket bab teman serumah neh. serik hik3.

      Delete