Tuesday, May 1, 2012

tentang keterbukaan, tentang jpo, tentang jb.

nak cakap apa lagi pasal bersih, tak guna dah. mungkin ada benar niat disebaliknya, namun niat tidak menghalalkan cara. kau provoke orang, orang sental kau. so siapa yang salah? pada aku dua-dualah. sebab dua-dua tidak matang, tidak rasional. dalam kes ini, aku tak boleh nak kata aku berpihak pada mana-mana pihak sebab dua-dua pun sama saja. yang dia boleh kata nak defend diri, dan pihak yang provoke akan kata kami cuma cakap aje tangan tak guna. tapi pernah tak mereka dengar bahawa ucapan bisa membinasakan dan tangan biasanya bertindak lebih sudu daripada kuah bilamana hati sudah mengatasi akal. masa kami adik beradik masih kecil, papa selalu bilang jangan provoke satu sama lain sebab nanti mesti gaduh berguling-guling, sudahnya memekak menangis meroyan satu rumah.

whatever it is, berdamailah. kita senegara. takkan ada lagi tanah tumpah darahnya selain yang ini. jangan mudah dipengaruhi. ada akal, ada pelajaran. kenapa mesti tunduk membabi buta. babi pun tak buta, tahu? heh.

walaubagaimanapun, orang dok sibuk-sibuk bersih, aku sibuk-sibuk bercuti. seronok walaupun migrain macam tahi dan panas dan letih dan cuma sekejap sahaja. seronok bukan kepalang. mahu lagi ke jpo membeli belah dan melicinkan duit. siapa kata jpo hanya untuk orang kaya? untuk orang sederhana macam aku pun boleh je. cuma janganlah kau masuk butik-butik macam coach, bonia, micheal kors semua tu. yang tu pun aku cuma sekadar jeling-jeling manja je. but since aku pun not so into such things, maka aku enjoy la dengan benda lain.

la senza ada jualan 3 bra cuma rm99, it's a must buy okay. ikutkan hati macam nak borong macam-macam lagi kat dalam tu sebab rambang mata tapi mujur akal berfungsi lagi bahahahaa. dan aku beli cincin rupa kermit warna gold sebab dia 80% less than the normal price. gila kau dah less that much tak grab dahlah unik dan kegemaran aku froggy neh hihi.

ada walking shoes yang menarik hati nak beli tapi aku sabarkan aje tak begitu mengikut nafsu. and levis, kau memang murah tapi apehal kau mendiskriminasi orang plus size macam aku haaa? mensik tau. tunggulah lepas aku dah kurus surely aku borong banyak-banyak hohoho. 

all in all, jb neh bolehlah tahan jugak cuma jalan je aku palau sikit. signboard tidak begitu menyeluruh dan membantu sangat, dan senibong punya seafood village - you guys really have to improve la. parking sucks, kedai sucks, serving time sucks. maybe it's time to start developing that area. tapi coconut shake sumpah awesome. sedap gila bau vanila semerbak ah. eh and bazar kat tengah town is a bad idea, especially if there's not enough parking space. macam harem nak park. danga bay (some may pronounce is DANG-GA, duhhhh) biasa-biasa jela. if you are amused to teens dancing to the loud music from their car feeling-feeling disco getu - tempat ni ada menyediakan pemandangan begitu.

jb is awesome kalau kau tahu mahu ke mana dan bagaimana ke sana. next time if i plan to go there again, haruslah aku nak terjah aeon mereka. because that will complete my tour to all jj in malaysia. 

what an ambition, huh?

4 comments:

  1. jj ipoh blum pi lagi. hahahah...zass kite tunggu jalan2 msia kite di episod seterusnye. kekekeke.

    ReplyDelete
    Replies
    1. heheh tuh boleh singgah on the way to jalan-jalan mesia ke penang nanti kennn? kennn?

      Delete
  2. kene upgrade tinted grey ah..sian kite kepanasan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. and pasang pengedap bunyi hewhewhew.

      Delete