Thursday, May 3, 2012

i hate proton, but i love my car so much.

proton sucks big time in my experience, but i love grey (the name of my beloved car) so much. even though banyak masalah dari mula dapat up till now - tetiba bonet kebocoran, tapi aku redha sajalah. the thought of letting go the car and get a new one is there, but then it doesn't mean i don't heart grey. in fact, i'm still in love with her. yeaaah i'm corny like that.

it's like having a love-hate relationship just like my love life. sometimes my bf did drive me crazy, but that doesn't mean my love for him would grow lesser. so as grey. sayangggg sangat. because she's my first car, tanggungjawab yang nak tanak kena jugak bela bagi makan minyak dan antar pergi servis bila tiba masa dan kena pastikan bayaran on time setiap bulan. heh dah macam bayar yuran tadika anak pun ada rasanya setiap hujung bulan bahahaa. itulah harta dunia aku yang selama ini bersama susah dan senang, hujan dan panas eceh lupa dah muto skuter kat rumah bila ada kereta dasar kacang lupakan kulit hihihi.

kalau orang tanya why buy from proton walaupun dah tahu banyak masalah, inilah masalahnya bila nak jawab. sebab aku mampu itu sahaja. grey murah, myvi mahal nak mampus walaupun kecil aje. dan aku rasa senang hati bila bonet luas, sebab aku tahu family bergantung pada aku - like it or not ada adik beradik lain ke apa ke itu belakang cerita. sekarang yang paling establish kukuh ekonomi memang aku seorang lah kan. and i'm glad i made my purchase sebab lepas tu papa jatuh sakit, dan it was difficult to use wira sebab dia rendah and my dad's size didn't help especially bukaan pintu wira comel ajeee. 

maka itulah cerita serba sedikit tentang kereta aku. don't give me your sympathy, aku tak mahu rasa sedih dengan keadaan hidup aku yang sangat sederhana - aku tak mahu ada rasa tidak bersyukur. family aku biasa sahaja, tak mampu nak tolong belikan kereta mahupun hulur modal whatsoever. nanti akan ada rasa sedih dengan family sendiri, so aku tak mahu. no sympathy, aku lebih gemar difahami keadaannya.

ah sebenarnya aku nak cakap aku geram dengan proton. kawan-kawan, mari kita boikot proton sebab product dia hampeh. kalau lepas ni proton bagi surat nak saman aku sebab burukkan mereka pun aku tak heran. hang repair kereta aku bagi elok meletop tip top baru aku puji hangpa menggunung, ara faham?

and sebenarnya aku nak cerita tadi lecturer puji kerja aku dua minggu lepas. lepas dah bertahun meninggalkan dunia pelajar, otak pun dah berkarat - jadi aku dah bangga sangat la dapat 20/25. cerita pada mama, mama macam biasa tanya siapa dapat markah lebih tinggi, dan apesal aku punya sikit sangat, nape tak dapat lebih lagi.

haih sedih. tapi hakikatnya, buat apa nak sedih. mama's reaction is normal. dari aku kecil memang begitu. my parents are just like that. paling sedih bila orang melihat aku berada di situ kerana aku guna nama orang besar semata. paling sedih bila orang beri reaksi urusan aku menjadi mudah kerana aku bawa nama orang besar semata. paling sedih bila aku cerita orang puji aku bagus, orang kata saja nak ambil hati aku sebab nak ambil hati orang besar. 

now i understand how anak orang besar rasa. no matter how good you are, people are looking at you as if you are nothing. betul, pakcik banyak bantu saya. saya sangat berterima kasih. cuma saya harap orang melihat saya kerana usaha saya. kerana siapa saya. kalau benar pun saya di sini kerana pakcik, saya teringin kadang kala diberi sedikit kredit untuk usaha saya juga.

i just want to be myself. the beautiful me. and i want them to see. apparently, they don't. haih.

6 comments:

  1. sesetengah org die tau bile gune cable tu main masukkn jer(tak layak pun boleh). tpi x tgk cara lain dimana u must have the right qualification, ability dan org tolong hanya utk mengetengahkn nama u jer..the rest is on your own.
    lepas ni citer psl markah kt i jer k. x semua org tau appreciate ape yg kite dpt. die x memahami proses yg kite lalui..in the end die nk tgk ujungnye jer.

    ReplyDelete
    Replies
    1. maybe i just dont deserve any encouragement at all. Maybe they know i dont need such thing from them coz i'm different. I'm tough. Papa had told me he wasnt worried about me coz he know i can stand on my own feet, finding whats good for myself. Maybe thats why i'm treated differently.

      But then i dont think my siblings think i'm unfortunate. They see me sebagai anak kegemaran which i tak nampak pun keistimewaan for me.


      But for the sake of making them jealous, i'd prefer to think that way too hahaha.

      Delete
  2. org nk pikir cmtu..kite biar die pikir cmtu kenn. hehehe bb tough! hep2 mane step tarian erobik bb? meh tunjuk.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sabar la.. sok baru mula sekolah menari i hik3. bila nak bawak i pegi beli kasut baru?

      btw, on sunday morning we have ball session. cant wait to roll myself bahahaha.

      Delete
  3. ohh..brilliant. hati2 bersenam..jgn cedera ok.

    ReplyDelete