Thursday, May 10, 2012

kaki ku kebas yawww yawww yawwww.

seronok baca komen seorang pembaca di blog jumie berkaitan permasalahan seorang lagi reader ni. semua orang ada hak untuk memberikan pandangan masing-masing, cuma aku rasa macam sedikit sentap sensorang secara tetiba baca komen beliau bahahahaa.

"7 years are such a long tedious relationship"

pada aku, perkara ini subjektiflah ye. ada orang rasa, kenal sekejap je dah cukup untuk beliau settle down. some people need more than that. depends on the individuals. aku seorang commitment phobic. walaupun aku setia dengan yang satu, each time aku fikir tentang settling down, tentang tanggungjawab dan amanah my spine shivers tremendously. scary. because i've seen  and heard too many things i shouldn't. 

ada sahaja kisah rumahtangga yang aku dengar, some are pleasant but mostly aren't. aku faham kadang kala that's the only channel they have to be heard - but aku sentiasa diingatkan papa supaya apa sahaja yang berlaku di antara aku dan pasangan, biarlah hanya kami berdua yang tahu. apa pun, kami cuma manusia biasa. sedangkan lidah lagi tergigit time bercinta ni, apatah lagi bila aku sudah jadi isteri.

mampukah aku menjadi isteri yang baik? yang boleh membahagiakan suami dan anak-anak? bolehkah aku menjadi isteri yang suami aku mahu? bolehkah suami redha dan menyayangi aku dan cela-cela ku yang banyak belaka ni? t.a.k.u.t.n.y.a. hohoho.

entahlah. for me, my seven years are full with memories. bitter and sweet, they are still something i will not trade with million dollars. i told this to a new friend while we're having lunch this afternoon;

"when your love is your best friend, you will never get bored. have you ever feel bored with your best friend?"

i have found my best friend whom i love so dearly. 
have you?

4 comments:

  1. tq luf. *invisibe ninja cutting onion almost came into my room* hahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha cepat2 pakai sarung tutup pale tinggal mata je.

      Delete
  2. hahah pakai kain plekat.

    ReplyDelete